Media15.05.2008

Belvilla vakantiehuizen lokt Nederlanders uit hun tent


belvilla-vakantiehuizen-lokt-nederlander.jpg
belvilla-vakantiehuizen-lokt-nederlander.jpg

Nietsvermoedende bezitters van een tent of caravan worden de komende weken via diverse kanalen aangespoord hun tent of caravan te koop te zetten om zo kans te maken op een gratis vakantiehuis. Comsui, Belvilla vakantiehuizen en Speurders.nl lanceerden op 9 mei een crossmedia campagne (online, print en guerrilla) waarmee Belvilla vakantiehuizen een nieuwe doelgroep wil aanboren: de mensen die nu nog met hun tent of caravan op vakantie gaan.

Onderdeel van de campagne is een unieke samenwerking tussen Belvilla vakantiehuizen en Speurders.nl. Vanaf dinsdag 13 mei is ‘the making of’ de campagne te zien op YouTube.

In het bereiken van onze huidige doelgroep zijn we erg succesvol. We zien echter goede mogelijkheden om mensen die nu met hun tent of caravan op vakantie gaan te verleiden tot een verblijf  in een van onze vakantiehuizen. Wij hebben gekozen voor een opvallende en eigentijdse campagne om deze nieuwe doelgroep te bereiken. Comsui heeft niet alleen een goed concept gepresenteerd, maar ook een verrassende mediakeuze verzorgd“, aldus Dagmar Ypenberg-Moonen, Marketing Manager van Belvilla vakantiehuizen.

Op de website van Belvilla komt de bezoeker via een actiebutton op de actiepagina uit. Daarin staat vermeld dat de deelnemer zijn droomvakantiehuis kan winnen als hij of zij zijn tent of caravan te koop zet. Het enige dat ze hoeven te doen is hun tent of caravan te koop te zetten op de online-advertentiesite Speurders.nl en een slogan bij te voegen met de tekst: “Te koop omdat ik liever naar mijn Belvilla vakantiehuis ga deze zomer”. Speurders.nl promoot op zijn beurt de actie door middel van redactionele aandacht en een actiepagina op hun site.
 
Het is de eerste keer dat wij op deze manier samenwerken met een partij in de reisbranche. Het voorstel van Comsui en Belvilla vakantiehuizen getuigt van creativiteit, professionaliteit en gevoel voor het medium. Dat hun actie ook nog aansluit bij de periode van het jaar was een bijkomend argument om de samenwerking aan te gaan“, aldus Bernice Thijm, marketing manager Speurders.nl

In het afgelopen Pinksterweekend hebben er langs diverse snelwegen en op drukke verkeersrotondes tenten gestaan met daarop de tekst “Te koop, ik wil naar mijn Belvilla vakantiehuis!”. Bas Hawinkels, managing partner van marketingcreatiebureau Comsui: “Ik ben zelf een aantal jaren marketing manager geweest bij Elmar Reizen en vind het dan ook extra leuk om deze campagne voor Belvilla vakantiehuizen te mogen maken. Je merkt dat er in de reisbranche meer behoefte is om zich op een eigentijdse en toch relevante manier te onderscheiden. In alle bescheidenheid denk ik dat wij daarin geslaagd zijn met deze campagne”.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.