Media23.04.2008

Reclameborden omgetoverd tot ‘prikborden’ woningzoekenden


Amsterdamse woningzoekenden hebben op een nooit eerder vertoonde manier kennis kunnen maken met het aanbod van vrije sector huurhuizen. Op Amsterdam CS bevonden zich reclameborden die tot een modern soort prikbord met huurhuizen waren omgetoverd. Het ‘prikbord’ bestond uit een grote hoeveelheid kleine woningadvertenties, gedrukt op een nieuwe statische papiersoort. Het statische papier zorgt er voor dat de advertenties uit zichzelf plakken op een glad oppervlak. Voorbijgangers konden het aanbod bekijken en de woningen waarin zij interesse hadden van het bord afhalen en meenemen. De actie vormt de start van een nieuwe campagne van Rooftrack.nl, een initiatief van WoningNet en de woningcorporaties in de stadsregio Amsterdam.

Justus Temme, Algemeen Directeur van WoningNet: “Wij zijn met Rooftrack.nl steeds op zoek naar innovatieve manieren om woningzoekenden kennis te laten maken met het aanbod van vrije sector huurhuizen in Amsterdam. Toen L’eau, ons reclamebureau, dit idee voorstelde waren we direct enthousiast. Iedereen die langs dit moderne prikbord loopt, kan de advertentie met de woning van zijn voorkeur direct meenemen en even bellen voor informatie of een afspraak. Het is een mooie moderne knipoog naar de tijd voor internet toen je fysiek op prikborden bij bemiddelingsbureaus of corporaties moest gaan kijken voor het laatste aanbod.”

De Rooftrack.nl campagne die is gestart op 22 april bestaat uit outdoor, online en commercials die worden vertoond in de Amsterdamse trams. L’eau en Lindblom zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het concept en de realisatie.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.