Sponsoren distantiëren zich van 'les Bleus'

Vorig artikel Volgend artikel
Sponsoren distantiëren zich van 'les Bleus'

Na de recente incidenten rond het Franse elftal op het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika trekken steeds meer sponsoren zich terug. Aldus France Football. Zo heeft fastfoodketen Quick besloten om een campagne met Nicolas Anelka met onmiddellijke ingang stop te zetten en haalt Crédit Agricole een televisiespot rond het Franse elftal uit de ether. De bank zal zich voortaan toeleggen op het amateurvoetbal.

Toen de spelers zich op maandag uiteindelijk toch voor een training meldden waren de logo’s van de vier sponsors SFR, Carrefour, Crédit Agricole en GDF Suez op de shirts verdwenen. Adidas heeft laten weten zijn publiceitscampagnes wel verder te zetten zolang de Fransen in competitie blijven.

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies