Online06.04.2010

Buzz settings bevestigen


buzz-settings-bevestigen.jpg
buzz-settings-bevestigen.jpg

Kort na de lancering van Google Buzz realiseerde we ons dat we niet alles goed werkte en is er zo snel mogelijk actie ondernomen om de Buzz-ervaring te verbeteren“. Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de “getting started experience based on your feedback“, zo schrijft Google op het Gmail-blog, de belangrijkste daarvan was de auto-following functie te vervangen met suggesties om mensen te volgen.

Dus in plaats van het automatisch te volgen van de mensen waarmee je het meeste mailt/chat, stelt Google Buzz nu mensen voor om te volgen. Op deze manier is het nog altijd eenvoudig in te stellen en je bent niet verplicht gelijk iedereen te volgen totdat je ervoor kiest dat te doen. Maar veel mensen zijn begonnen Google Buzz te gebruiken voordat deze aanpassingen doorgevoerd waren. En daarom maakt Google nu bekend iedereen te willen helpen Buzz in te stellen zodat jij dat wilt.

Om iedereen die gebruik maakt van Google producten transparantie en controle aan te bieden is voor de zoekgigant erg belangrijk. Dus iedereen die begonnen is aan Google Buzz voordat de eerste gebruikers-ervaringen binnenkwamen krijgen ter bevestiging de volgende pagina te zien de volgende keer dat ze op het Google Buzz-knopje klikken:
f23465#
“Deze pagina wijst op je huidige Buzz instellingen en maakt het makkelijk om iets te veranderen. Je kan de mensen die jou volgen en ook degene die jij volgt bekijken en aanpassen en tevens instellen of je deze lijsten aan je openbare Google-profiel wil koppelen. Verder is het ook mogelijk een aantal sites connected met Google-Buzz (bijv. Picasa, Google Reader, of Twitter) aan te passen… Filmpjes zijn te zien via : youtube.com/googlebuzz.

Verder lezen over Buzz

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Deze blogpost is geschreven voor Veronique d’Hooghe, sinds 2000 werkzaam bij omnichannel bureau Oxyma. Meer weten? Kom naar de sessie Unlocking customer value bij NS in Beurs van Berlage 1 juni. Verdere sessie-in...

Marketing10.05.2017

​Disruptie: opboksen tegen de status quo

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

Heel radioland staat op zijn kop: Mattie en Wietze zijn uit elkaar. Ze zouden samen de overstap van Qmusic naar Sky Radio maken, maar Mattie blijft gewoon bij Qmusic. En Wietze? Die voelt zich verraden. En dus bemoeit he...

Social Media09.05.2017

Niet Mattie en Wietze, maar Domien is de meest besproken radio-dj

De DC Daily van 8 februari 2016

In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 8 februari 2016.

Nieuws08.02.2016

De DC Daily van 8 februari 2016

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

Met meer dan 200 miljoen unieke bezoekers per maand is Buzzfeed een van de grootste en meest succesvolle contentplatforms ter wereld. Ter illustratie van dit - in meerdere opzichten - waanzinnige platform, hierbij drie...

Online19.03.2015

Buzzfeed, meer dan LOLCATS en andere rare lijstjes #SXSW

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Het was tijdens de gemeenteraadsverkiezigen 2014 een enorme trend: de stemfie. Zoals je vast nog wel weet is de stemfie een selfie die in het stemhokje is gemaakt. Half Nederland leek massaal in de weer te zijn met ste...

Social Media16.03.2015

​De (zogenaamde) stemfie-trend: wie tweet wat?

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Buzzfeed is een van de snelst groeiendemediabedrijven ooit, met een maandelijks publiek van 150 miljoen en dat loopt nog steeds op, met name dankzij het ongeëvenaarde inzicht van wat mensen willen lezen of delenop Faceb...

Online21.07.2014

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

Van catbearding tot mamming, van twogging tot dog-shaming: grappige online foto’s en filmpjes zijn superpopulair en groeien dikwijls uit tot echte rages. Uit onderzoek in opdracht van Hi blijkt dat de helft van de Ne...

Online02.12.2013

Jongeren opgeroepen online crap te maken en delen #makecrap

De ultimate Halloween Prank

Het is vandaag 31 oktober.  Het zal dan ook aan weinig mensen ontgaan dat het vandaag Halloween is! Het is dé dag om mensen aan het schrikken te maken, dé dag om je baas met kop koffie en al tegen het plafond aan te l...

Online31.10.2013

De ultimate Halloween Prank