DC Business16.08.2016

Faselis: baanbrekend nieuw platform voor de PR-industrie


Dankzij Faselis zal de PR-industrie nooit meer zijn wat het is geweest. Het nieuwe en innovatieve platform met cloud-gebaseerde functies zal een ware revolutie zijn voor deze sector. Dit is het enige platform dat de belangen van PR-bureaus en journalisten in het oog heeft en dat de productiviteit en kwaliteit van mediadiensten een nieuwe boost geeft.

Faselis, een technologische service provider in de PR-industrie met een hoofdkantoor in Amsterdam, heeft het platform ontwikkeld zodat PR-bureaus kunnen meegroeien met de nieuwste ontwikkelingen en beter bestand zijn tegen de groter wordende mediastroom. Het systeem lost de meest voorkomende problemen op, zodat werkprocessen efficiënter verlopen en bureaus uiteindelijk tijd en geld besparen.

Volgens Sun is het platform méér dan alleen een actuele mediadatabank. Het biedt een totaalpakket aan services en zal de manier waarop bureaus met de media en klanten communiceren compleet veranderen. Het platform biedt de volgende grote voordelen.

Onbeperkte verzending

Via het beveiligde Faselis platform kunnen PR-professionals direct nieuwsberichten versturen met bijlagen van onbeperkte grootte. Dat wil zeggen: hoge resolutie foto’s, video’s en grote bestanden sturen naar honderden of duizenden perscontacten. Daarbij wordt de inbox van de ontvanger niet overbelast. De mail zelf bevat namelijk alleen tekst met thumbnails van de originele foto’s en video’s waardoor de ontvanger zelf kan kiezen of deze wel of niet de originele hoge resolutie foto’s wil downloaden.

Het platform maakt communicatie direct en persoonlijk. Elk afzonderlijk bericht kan worden ingesteld met naam, e-mail of een persoonlijk bericht. Verder biedt het platform real time monitoring, waardoor de verzender altijd kan controleren wie het bericht heeft gelezen, wie er bestanden heeft gedownload en wie het bericht heeft gedeeld via social media.

Kosten

Het nieuwe platform zorgt ervoor dat PR-bedrijven en freelancers hun budgetten beter kunnen beheren op afzonderlijke klantbasis. Er wordt maandelijks een vast bedrag geboden voor elk merk waar ze een service aan verleend hebben. Verder worden er geen extra kosten in rekening gebracht en hebben bureaus de mogelijkheid om te zien wat de individuele kosten per klant zijn. PR-professionals kunnen zelf nieuwe klanten en merken toevoegen of bestaande accounts verwijderen als dat nodig is. Alleen de kosten voor de gebruiksperiode worden in rekening gebracht. De kosten blijven zo beperkt tot een minimum terwijl de productiviteit maximaal blijft.

Journalist-vriendelijk

Dit PR-platform biedt safeguards, zodat voorkomen wordt dat er veel spam berichten binnenkomen. Als een journalist een persbericht vanuit het Faselis platform ontvangt, dan kan deze op een link klikken om interessegebieden te selecteren zodat binnenkomende berichten gefilterd worden. Dit zorgt ervoor dat de juiste informatie bij de juiste mensen terecht komt, zonder dat ze overspoeld worden met ongewenste e-mails.

Het hoofdkantoor in Amsterdam werkt al een jaar lang aan de verzameling van Nederlandse mediagegevens, waarbij een team constant de database actueel houdt. De PR-professional hoeft daar dus geen tijd meer aan te besteden.

Verder voegt Sun eraan toe dat Nederland het centrum is voor de Europese uitbreiding van Faselis en dat het daarnaast ook afdelingen in Zuid-Afrika en Turkije heeft. Op dit moment is Faselis bezig met het opzetten van het wereldwijde hoofdkantoor in San Francisco, Californië. Het bedrijf heeft plannen om eind 2016 een nieuwe cloud-gebaseerde multi-platform te lanceren dat volledig gericht is op journalisten, waardoor nieuwsberichten veel beter gemanaged kunnen worden.