Onlangs is Centraal Beheer Achmea van start gegaan met de tweede zogenaamde gamecommercial, een online game gebaseerd op een tv-commercial.
Je krijgt dan te zien wat er gebeurt je collega-broeder, die, bewapend met zijn defibrilator, de patiënt te lijf gaat . Maar weet je te ontsnappen aan het EAB-noodlot (die oplegger staat er niet voor niets), dan word je als held bij het ziekenhuis binnengehaald, door blonde Finse verpleegsters.
Met deze brand activation campagne zoekt Centraal Beheer Achmea nadrukkelijk de integratie van televisie en internet. Sinds gisteren is die integratie nog een stapje dichterbij gekomen met de lancering van de speciale Media center versie van Ambulanssi The Game. Gebruikers van Vista, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, kunnen de game nu spelen op hun televisie met hun afstandsbediening. Waarmee de televisie pas echt interactief wordt, zoals we van internet gewend zijn. Je kijkt televisie, je ziet een leuke commercial en klik, je stapt zomaar in de EAB-wereld, waarin je zelf de hoofdrol speelt. Geen toekomstmuziek meer, maar iets wat nu mogelijk is: brand activation op de televisie.
Ambulanssi The Game is ontwikkeld door Tribal DDB Amsterdam, en gerealiseerd in samenwerking met Comrad en USSR.