Technology28.11.2018

Technologie helpt Swinkels Family Brewers om met Habesha alle Ethiopiërs te verbinden


SAP ondersteunt Swinkels Family Brewers, voorheen Bavaria, met haar Customer Experience-technologie bij het Ethiopische Habesha. Dit biermerk wordt gebrouwen in Ethiopië en helpt om de lokale bevolking te verbinden.

Habesha is via crowdfunding opgezet door 8.000 lokale aandeelhouders, in samenwerking met Swinkels Family Brewers. De cloudtechnologie van SAP helpt Habesha de commerciële effectiviteit te verhogen. Dit is belangrijk omdat Habesha in 3 jaar tijd een grote groei heeft meegemaakt: haar productie is verdubbeld naar meer dan 200 miljoen verkochte bieren en er werken inmiddels ruim 400 werknemers in de brouwerij.

Om alle Ethiopiërs te verenigen, is er naast de koppeling op cultureel vlak ook verbinding op technologisch vlak nodig, middels een CRM-systeem. Hiervoor is Swinkels Family Brewers op zoek gegaan naar een partner die hen op dit vlak kan ondersteunen. De belangrijkste voorwaarden waren dat het systeem schaalbaar, robuust, betrouwbaar en toekomstbestendig moest zijn.

In een land als Ethiopië, waar bijvoorbeeld geen straatnamen zijn en het internet niet betrouwbaar is, is dat geen vanzelfsprekendheid. In samenwerking met SAP is de cloudoplossing SAP Customer Experience Cloud for Customer geïmplementeerd, die aan alle gestelde voorwaarden voldoet. Zo zijn medewerkers van Habesha niet afhankelijk van het internet om in het systeem te kunnen werken. Zodra er weer internetverbinding is, wordt alle waardevolle data in het backend-systeem geladen. Tevens wordt de data hiermee centraal deelbaar gemaakt en is het mogelijk om analyses te doen.

De verkooporganisatie wordt ondersteund en gestuurd middels SAP Customer Experience. In de gehele lijn, van directie tot en met executie, zijn rapportages beschikbaar gesteld. Deze rapportages, specifiek voor de rol, stellen mensen zelf in staat hun dagelijkse activiteiten zo efficiënt en effectief mogelijk uit te voeren. Dit is inclusief de interactie met de diverse verkoopkanalen die onderdeel uitmaken van het systeem. Data omzetten naar actuele stuurinformatie, dat is de toegevoegde waarde van SAP Customer Experience, die het voor Habesha mogelijk maakt om keuzes te maken gebaseerd op feiten in plaats van op gevoel.

Habesha verbindt

Er is gekeken naar de wensen van lokale bewoners, om zo de Ethiopiërs te verbinden. Uit een onderzoek in de omgeving van de brouwerij bleek bijvoorbeeld dat water en elektriciteit essentieel zijn voor de kwaliteit van leven. Er werd dus besloten om de omgeving van de brouwerij te voorzien van elektriciteit en het restwater uit de brouwerij te gebruiken voor een irrigatiesysteem voor de omgeving. Waar vroeger slechts een paar maanden groen te zien was, kunnen omwonenden nu het hele jaar door hun land verbouwen. De verbinding met de Ethiopiërs zorgt ervoor dat zij zich betrokken voelen bij het merk.

Het Habesha-project begint bij waarden en eindigt in technologie. Dit heeft ervoor gezorgd dat het is uitgegroeid tot een zeer succesvol product van Swinkels Family Brewers,” zo stelt Stijn Swinkels, Chief New Business Development Officer bij Swinkels Family Brewers. “Wij zijn heel blij met de samenwerking met SAP. In Ethiopië zijn er best veel uitdagingen, zoals een instabiel netwerk en een gebrek aan wifi. Daar moet je allemaal rekening mee houden en daarom zijn wij op zoek gegaan naar een robuust systeem, dat ook genoeg ruimte biedt om verder te groeien. Alle data moet namelijk op een goede manier gestructureerd worden en de SAP Customer Experience-software heeft aangetoond hier ideaal voor te zijn.

Jan-Willem Delfsma, Account Executive bij SAP Customer Experience: “Wij zijn erg trots dat wij met onze software een steentje bij kunnen dragen aan het succes van Habesha. Bij SAP is het onze missie om mensenlevens te verbeteren en Habesha is hier een prachtig voorbeeld van. De SAP Customer Experience-cloudoplossing is zo ingericht dat het rekening houdt met de lokale wensen. Hiermee kan Habesha zich focussen op haar primaire doel: het verbinden van alle Ethiopiërs.

Meer lezen over deze case doe je hier.

Verder lezen over Bavaria

Bavaria introduceert een carnavalsverzekering

Dit jaar werd de grootste nachtmerrie van elke carnavalsvierder werkelijkheid; carnaval werd afgelast wegens COVID-19. Om te voorkomen dat carnavalsvierders nóg een jaar zonder carnaval moeten, introduceert Bavaria vand...

Marketing11.11.2021

Bavaria introduceert een carnavalsverzekering

Brabant kan niet nóg een jaar zonder carnaval
Bavaria wint nu al de marketing award van 2018!

Je kunt je Facebook timeline niet openen of je wordt momenteel, zeker hier in het zuiden van het land, geconfronteerd met de reclamestunt van Bavaria. Bavaria is namelijk een petitie gestart om van carnaval een nationale...

Marketing15.01.2018

Bavaria wint nu al de marketing award van 2018!

Maradona: remake van een legendarische video

Diego Armando Maradona, deze legendarische voetballer kent iedereen. En als je dan "live is life" begint te zingen weet iedereen ook gelijk over welke video je het hebt. Maradona die tijdens de warming up bij zijn club N...

Video18.08.2017

Maradona: remake van een legendarische video

Maak eenvoudig van je bierblikje een bierglas!

Bavaria komt vandaag met een nieuwe ervaring in het bliksegment: het Bavaria blikglas. Door deze eenvoudig te bevestigen drinkrand krijgt een regulier bierblikje hiermee de drinkervaring van een glas. Vanaf 9 mei is het...

Coffee corner28.04.2016

Maak eenvoudig van je bierblikje een bierglas!

Bavaria komt met blikglas
Bavaria laat consument meedenken over duurzaamheid

Bavaria lanceerde eerder vandaag een nieuw online platform, waar alle activiteiten gedaan door de bierbrouwer, op gebied van duurzaamheid, samenkomen. Hiermee maakt de Brabantse brouwer haar duurzaamheidsgedachte en d...

Online26.06.2014

Bavaria laat consument meedenken over duurzaamheid

Bavaria stort zich op content met nieuw platform

Zinderende city races door grote drukke wereldsteden, humoristische 0,0% commercials en een eigen festival. Bavaria neemt niet uitsluitend de standaard route van commercials en advertenties om het merk neer te zetten, ma...

Social Media24.09.2013

Bavaria stort zich op content met nieuw platform

Bavaria start samen met thuisbezorgd.nl proef met ‘restaurant zonder keuken’

Bavaria lanceert in samenwerking met thuisbezorgd.nl in onze hoofdstad het eerste ‘restaurant zonder keuken’. Vanaf half februari is het mogelijk om in een ontspannen restaurant setting een keuze te maken uit een m...

Online04.01.2013

Bavaria start samen met thuisbezorgd.nl proef met ‘restaurant zonder keuken’

Bavaria City Racing commercial

Video28.07.2011

Bavaria City Racing commercial

Verder lezen over Cloud Computing

Waarom zou elk modern bedrijf moeten overwegen een Document Management Systeem te implementeren?

In de snel evoluerende digitale wereld van vandaag is het beheren van bedrijfsdocumenten efficiënter en veiliger geworden dankzij Document Management Systemen (DMS). Maar wat is een DMS precies?

Technology15.04.2024

Waarom zou elk modern bedrijf moeten overwegen een Document Management Systeem te implementeren?

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Nieuwe samenwerking tussen SAP en het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

SAP SE kondigt vandaag een meerjarige samenwerking aan met het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team. Als officiële partner werkt SAP vanaf 2024 samen met het Formule 1-team om de operationele efficiëntie te verhogen en nieuwe...

Technology22.11.2023

Nieuwe samenwerking tussen SAP en het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Streven naar efficiëntie op en naast het circuit
PS5-games cloudstreamen: het wordt eindelijk getest

We horen al jaren dat cloud gaming het helemaal wordt, maar tegelijkertijd hebben we ook gezien dat bijvoorbeeld Google Stadia heeft gefaald. Sony gaat zich er nu ook meer mee bemoeien, namelijk door een test te beginnen...

Gaming15.06.2023

PS5-games cloudstreamen: het wordt eindelijk getest

​Sneaky: Google zet stilzwijgend limiet op Google Drive

UPDATE - Google heeft de limiet op Drive inmiddels teruggedraaid. Origineel artikel - Google Drive heeft vanaf nu een nieuwe limiet. Zonder dat Google hierover zelf heeft gecommuniceerd blijkt nu dat je maar een x aanta...

Online03.04.2023

​Sneaky: Google zet stilzwijgend limiet op Google Drive

Update: teruggedraaid
Aan de slag met Kubernetes: wat je moet weten

De toepassing van containers wordt steeds gangbaarder. Volgens Gartner zal tegen 2024, 15% van alle applicaties in containers draaien en zal 75% van alle organisaties containers gebruiken in productie. Dit komt door de s...

Technology22.02.2023

Aan de slag met Kubernetes: wat je moet weten

Afscheid van Google Stadia: dit zijn de alternatieven

Google stopt vanaf 18 januari volledig met Google Stadia. Gamers krijgen hun geld terug voor zowel de games die ze hebben gekocht als de controller (die overigens per deze week in een universele Bluetooth-controller te v...

Gaming16.01.2023

Afscheid van Google Stadia: dit zijn de alternatieven

18 januari is het klaar
Netflix serieus over games: lanceert Kentucky Route 0, 12 Minutes

Netflix lanceert twee nieuwe games in de app: Kentucky Route Zero en Twelve Minutes, beiden van Annapurna Interactive. Net als alle andere games binnen de app zijn de spellen gratis beschikbaar en zowel voor iOS en Andro...

Gaming14.12.2022

Netflix serieus over games: lanceert Kentucky Route 0, 12 Minutes

Verder lezen over SAP

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

SAP Labs France, een SAP-dochteronderneming die zich bezighoudt met R&D-activiteiten, kondigt de opening aan van haar Customer Experience Center in het Zuid-Franse technologiepark Sophia Antipolis.

Technology17.04.2024

SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI

Nieuwe samenwerking tussen SAP en het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

SAP SE kondigt vandaag een meerjarige samenwerking aan met het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team. Als officiële partner werkt SAP vanaf 2024 samen met het Formule 1-team om de operationele efficiëntie te verhogen en nieuwe...

Technology22.11.2023

Nieuwe samenwerking tussen SAP en het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team

Streven naar efficiëntie op en naast het circuit
Duurzaamheidsinitiatieven stranden vaak in goede bedoelingen

Veel bedrijven hebben te maken met aanzienlijke belemmeringen voor het uitvoeren van duurzaamheidsinitiatieven. De problemen zijn onder meer een gebrek aan communicatie en betrokkenheid van leidinggevenden, ondoeltreffen...

Nieuws14.06.2022

Duurzaamheidsinitiatieven stranden vaak in goede bedoelingen

​Zo zorgt data-analyse voor een revolutie in de e-sport

Data-analyse is niet meer weg te denken uit de sportwereld. Inmiddels breekt de technologie ook door in de e-sport. Het Dota 2-team van het ‘Nederlandse’ Team Liquid heeft de primeur. “Het analyseren van gamedata h...

Technology16.07.2021

​Zo zorgt data-analyse voor een revolutie in de e-sport

SAP Nederland benoemt Jeroen van der Lingen tot Managing Director

SAP heeft Jeroen van der Lingen benoemd tot Managing Director voor Nederland. Zijn voorganger Rinse Tamsma heeft na 3 jaar gekozen voor een andere uitdaging binnen SAP. Jeroen van der Lingen is sinds 1989 werkzaam bij S...

DC Business12.07.2021

SAP Nederland benoemt Jeroen van der Lingen tot Managing Director

SAP introduceert het grootste zakelijke netwerk ter wereld

SAP heeft tijdens zijn wereldwijde SAPPHIRE NOW-conferentie het SAP Business Network aangekondigd. Het SAP Business Network brengt het SAP Ariba Network, SAP Logistics Business Network en SAP Asset Intelligence Network s...

DC Business03.06.2021

SAP introduceert het grootste zakelijke netwerk ter wereld

Brouwer Habesha maakt Ethiopische droom waar met SAP Cloud for Customer

Biermerk Habesha veroverde in enkele jaren tijd de harten van Ethiopiërs. Het ‘Cold Gold’ groeide in recordtempo uit tot een van de grootste biermerken van het land. Om de kwaliteit en service op een hoog niveau te...

DC Business25.05.2021

Brouwer Habesha maakt Ethiopische droom waar met SAP Cloud for Customer

EY draagt bij aan een veilig Eurovisie Songfestival

Een daverende show voor 3500 man publiek; het lijkt bijna onwerkelijk in coronatijd. Het Eurovisie Songfestival 2021 toont aan dat het mogelijk is, mede dankzij slimme technologie onder regie van EY. Het Eurovisie Songf...

Technology20.05.2021

EY draagt bij aan een veilig Eurovisie Songfestival