Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Fastfoodketen McDonald’s doet testen met spraaktechnologie zodat bestellingen voor McDrive geautomatiseerd kunnen worden. Daarvoor werkt het bedrijf samen met Apprente, een vroege leider in spraakgestuurde technologie. In restaurants van McDonald’s zorgt dit voor een meer eenvoudige, snellere en nauwkeurige afname van orders. En als de testen succesvol blijken, kan dit in de toekomst ook toegepast worden voor bestellingen op andere plekken, zoals in het restaurant.
Technologische initiatieven gebundeld in McD Tech Labs
McDonalds grijpt de testen met voice en overname van Apprente aan om een nieuwe tak op te richten: McD Tech Labs. Het team bestaat nu nog grotendeels uit medewerkers van dit bedrijf. Maar de fastfoodketen heeft grote ambities en wil in de toekomst de aanwezigheid in Silicon Valley uitbreiden en meer ingenieurs, datawetenschappers en technologie-experts aannemen. Hiermee kunnen er in de toekomst nog meer technologische ontwikkelen worden doorgevoerd.
Klantervaring verbeteren
McDonald’s is de laatste jaren steeds meer bezig met het ontwikkelen van slimme snufjes en het automatiseren van processen om de klantervaring te verbeteren. In april nam de fastfoodketen Dynamic Yield over, een leider in personalisatie- en beslissingstechnologie, die nu wordt ingezet in meer dan 8000 restaurants in de VS. Hiermee wil McDonald’s een persoonlijkere klantervaring bieden door in de McDrive te variëren in de menuweergaven, gebaseerd op het tijdstip van de dag, het weer en populariteit van producten. De beslissingstechnologie kan ook onmiddellijk aanvullende items voor de bestelling van een klant voorstellen en weergeven op basis van hun huidige selecties.
De keten investeerde eerder dit jaar ook in Plexure, een leverancier van mobiele apps, om de ontwikkeling van McDonald’s Global Mobile App verder te bevorderen.
Verder lezen over Technology
Technology10.04.2024
De maan krijgt zijn eigen Sint Bernards: robothonden
Technology09.04.2024
Gevonden voorwerpen: Androids gaan zoekgeraakte gadgets vinden
Technology03.04.2024
Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Technology21.03.2024
Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Technology07.03.2024
Hoe kan jij Tech for Good inzetten?
Gadgets04.03.2024