Technology12.10.2020

Benoit Burette over de nieuwe Fidelio-collectie van Philips Sound


beste balans tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak

Philips Sound heeft de Fidelio-collectie uitgebreid met drie nieuwe premium sound producten: 2 soundbars en een koptelefoon. De producten zijn ontwikkeld in lijn met de Philips Fidelio-filosofie om de beste balans te bieden tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak. Wij spraken hierover met Benoit Burette, verantwoordelijk voor de Audio Strategy bij TP Vision (moederbedrijf van Philips TV & Sound), en waren benieuwd naar zijn visie op de nieuwe producten. Hij bewaakt de kwaliteit en geeft de ‘go’ voordat de nieuwe producten op de markt komen.

Surround ‘on demand’

De nieuwe Philips Fidelio B97 Soundbar beschikt over zogenaamde ‘Surround on Demand’ technologie. Als wij Benoit vragen waar hij het meest trots op is, dan is het wel deze vooruitstrevende functie. Wanneer je de luidprekers van elkaar loskoppelt en op een andere plek in de ruimte plaatst, krijg je een bijzondere geluidservaring. De optie kun je gebruiken op het moment dat je een game speelt of film kijkt.

Benoit licht toe: “De Philips Fidelio B97 Soundbar moest zo minimalistisch mogelijk ontworpen worden. De speakers zijn gemakkelijk los te koppelen en verplaatsen. Op die manier creëer je zelf een bijzondere en multi-channel geluidservaring. De soundbar heeft zes tweeters, waarvan er twee zijn verborgen in het hoofdgedeelte en pas geactiveerd worden wanneer de twee draadloze delen worden ontkoppeld. “Zo wordt het nog gemakkelijker om de zogenaamde ‘sweet spot’ voor het geluid te vinden”, licht Benoit toe. “Er ontstaat sneller een filmische ervaring in je eigen woonkamer.”

soundbar
soundbar

Ervaren van geluid is lastig te omschrijven

De Philips Fidelio-collectie biedt premium producten voor een aantrekkelijke prijs. Kwaliteit die vergelijkbaar is met de beste merken en heel goede prestaties biedt. “Bij de Philips Fidelio-collectie vinden we design en kwaliteit belangrijk. De producten moeten wel bereikbaar zijn voor een grote groep mensen”, vertelt Benoit. Hij test alles zelf ook uitgebreid en kan op deze manier kritisch zijn op de verbeterpunten. “Het is nogal subjectief om geluid te omschrijven. Iedereen ervaart dit namelijk op een andere manier. Dat is het uitdagende maar ook het interessante aan audioproducten. We proberen zelf zo objectief mogelijk te testen.”

Gemak in geluidservaring

Consumenten ontdekken de mogelijkheden van soundbars en het gemak van speakers in huis al steeds meer. Benoit geeft aan dat hij verwacht dat steeds meer consumenten het gemak ervan de komende jaren ontdekken. “Iedereen raakt gewend aan steeds beter geluid en dus zullen wij ons daarop blijven focussen. We vinden het belangrijk dat we aan de verwachtingen van de koper voldoen. Of, nog beter, deze overtreffen. Er is nog zoveel dat mensen kunnen ontdekken aan audio-ervaringen. Zoals de eerdergenoemde Surround Sound.”

De Philips Fidelio-producten moeten gemakkelijk in elk huis te integreren zijn. We weten allemaal hoeveel waarde we hechten aan gebruiksgemak. Niemand leest meer een gebruiksaanwijzing, het moet gewoon vanzelfsprekend te bedienen zijn. Audioproducten horen bij onze lifestyle en wanneer we eenmaal weten hoe iets werkt, dan doen we weinig moeite om nieuwe functies te ontdekken. Benoit geeft aan dat daarop ook de focus ligt. Alles moet gemakkelijk te bedienen en ontdekken zijn. “En er is altijd ruimte voor innovatie. Op technologisch vlak, maar dus ook op het gebied van gebruiksgemak en multi-channel ervaringen. Zolang we maar blijven luisteren naar wat de markt vraagt en waaraan de consument behoefte heeft”, vertelt Benoit als afsluiter van ons gesprek.

<i>Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.</i>
Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Philips

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

Het nieuws dat Philips meer dan 300 MRI-scanners die het bedrijf tussen 2005 en 2014 geleverd heeft nu moet terughalen vanwege mogelijk gevaar voor ontploffing is er een die de gezondheidsdivisie van het bedrijf er eigen...

Nieuws21.12.2023

Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Philips-televisies zijn al jaren in trek en dat komt vooral door dat imposante Ambilight dat tegen je muur aan schijnt. Zelfs als je een muur hebt waarop een poster hangt, of een muur met reliëf hebt, dan springt dat li...

Gadgets12.12.2023

​Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

Philips OneBlade kondigde gisteren met trots een nieuwe samenwerking aan met twee invloedrijke figuren in de wereld van authenticiteit en stijl: Bram Krikke en de populaire TikTok barbier Reboir Kleijnendorst. Dat deden...

Gadgets25.10.2023

Een pop-up barber op tramstation Leidseplein

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

De eerste helft van 2023 was geen goede helft voor Matter. De smarthomestandaard zou eigenlijk allang in heel veel producten moeten zitten, maar dat viel toch enorm tegen. Belkin stopte zelfs volledig met de ondersteunin...

Gadgets08.09.2023

​Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Oordopjes worden soms gedragen om juist wakker te blijven: lekker hard, wat heftige muziek erop en je zorgt dat je niet zomaar wegsoest. Philips ontwikkelt echter al een tijdje slaaphoofdtelefoons om te zorgen dat je jui...

Gadgets05.09.2023

​Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon

Weg met gesnurk
​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s

Het is typisch iets wat je had kunnen zien aankomen, maar toch is het groot nieuws nu we weten dat dat het geval is: Philips Hue wordt voorzien van beveiligingscamera’s. Het merk, dat traditioneel alleen in slimme lamp...

Gadgets01.08.2023

​Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s