Technology07.04.2012

Moeten Apple en Facebook vrezen voor de Google-bril?


moeten-apple-en-facebook-vrezen-voor-de-.jpg
moeten-apple-en-facebook-vrezen-voor-de-.jpg

Google kondigde deze week zijn Project Glass aan met een fantastische video, waarin te zien is hoe de interactieve bril van Google onze wereld dreigt te gaan veranderen. Verwacht wordt dat deze bril begin volgend jaar in de winkels ligt. “Als we uitgaan van de veronderstelling dat dit nieuwe gadget een megasucces kan worden, wat betekent dat dan voor bedrijven als Apple en Facebook?” Zo vraagt Josh Constine zich af op Techcrunch:

1. Apple gaat de concurrentie aan: Project Glass heeft een heel aantal functies die de iPhone en iPod ook hebben en verzamelt deze nu in een bril. Dat Apple niet voorbereid zou zijn op deze potentiële revolutie, zou verwonderen. Als meest innovatieve hardwarebedrijf ter wereld is in het Apple-hoofdkwartier in Cupertino misschien al lang een team aan de slag met een iPhone-bril. Apple zou Google’s onervarenheid op het vlak van hardware kunnen uitbuiten om bepaalde producenten op te kopen. Faalt Project Glass dan kan Apple nog altijd met een mooie, functionele en gedesignde bril komen.

2. Facebook en Apple werken samen: Facebook maakt geen hardware en ondervindt daar nu al de gevolgen van. Een succesvolle Google-bril is een droomobject om Google+ te populariseren bij een groter publiek. Apple en Facebook zijn niet de beste vrienden, maar samen kunnen ze meer doen tegen Google dan alleen. De Apple-bril heeft een sociaal netwerk nodig, Facebook een hardware-medium. Het lijkt er dus op dat beide in de rol van ‘natuurlijke partners‘ gedwongen zullen worden.

Denken anderen nog dat Project Glass enkel tijdverlies voor Google zal opleveren, dan lijkt de zoekgigant nu toch onmiskenbaar het best gepositioneerd om Project Glass tot een goed einde te brengen en de wereld voor een tweede keer fundamenteel te veranderen. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

Verder lezen over Google

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google zou de grootste startup-acquisitie ooit zijn voor een bedrag van 23 miljard dollar. 

Cybercrime15.07.2024

Google is van plan om grootste startup-overname ooit te doen

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

Sinds enige tijd verstuurt Google accountnotificaties over veiligheidsissues of nieuwe functies naar de inbox van Gmail. Verontrustend feit daarbij is dat deze emails een directe link naar de desbetreffende accountinformatie bevatten.

Cybercrime26.06.2024

Waarom verstuurt Google weer account- en inloglinks in mails?

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google legt uit waarom de AI wilde dat je lijm op je pizza deed

Google AI Overview moet met handige samenvattingen van zoekresultaten komen, maar raadde mensen aan om lijm op een pizza te doen. Zo zit dat.

Search31.05.2024

Google legt uit waarom de AI wilde dat je lijm op je pizza deed