Technology07.04.2012

Moeten Apple en Facebook vrezen voor de Google-bril?


moeten-apple-en-facebook-vrezen-voor-de-.jpg
moeten-apple-en-facebook-vrezen-voor-de-.jpg

Google kondigde deze week zijn Project Glass aan met een fantastische video, waarin te zien is hoe de interactieve bril van Google onze wereld dreigt te gaan veranderen. Verwacht wordt dat deze bril begin volgend jaar in de winkels ligt. “Als we uitgaan van de veronderstelling dat dit nieuwe gadget een megasucces kan worden, wat betekent dat dan voor bedrijven als Apple en Facebook?” Zo vraagt Josh Constine zich af op Techcrunch:

1. Apple gaat de concurrentie aan: Project Glass heeft een heel aantal functies die de iPhone en iPod ook hebben en verzamelt deze nu in een bril. Dat Apple niet voorbereid zou zijn op deze potentiële revolutie, zou verwonderen. Als meest innovatieve hardwarebedrijf ter wereld is in het Apple-hoofdkwartier in Cupertino misschien al lang een team aan de slag met een iPhone-bril. Apple zou Google’s onervarenheid op het vlak van hardware kunnen uitbuiten om bepaalde producenten op te kopen. Faalt Project Glass dan kan Apple nog altijd met een mooie, functionele en gedesignde bril komen.

2. Facebook en Apple werken samen: Facebook maakt geen hardware en ondervindt daar nu al de gevolgen van. Een succesvolle Google-bril is een droomobject om Google+ te populariseren bij een groter publiek. Apple en Facebook zijn niet de beste vrienden, maar samen kunnen ze meer doen tegen Google dan alleen. De Apple-bril heeft een sociaal netwerk nodig, Facebook een hardware-medium. Het lijkt er dus op dat beide in de rol van ‘natuurlijke partners‘ gedwongen zullen worden.

Denken anderen nog dat Project Glass enkel tijdverlies voor Google zal opleveren, dan lijkt de zoekgigant nu toch onmiskenbaar het best gepositioneerd om Project Glass tot een goed einde te brengen en de wereld voor een tweede keer fundamenteel te veranderen. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken