De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Google wil zijn winsten verder opdrijven door standaard beltonen te vervangen door betaalde advertenties. Het concept is niet nieuw, want het werd al internationaal ingevoerd in 2008. Bedrijven als Coca-Cola, Unilever en Kraft hebben van deze “ring-back ads” al gebruik gemaakt.
Veel gebruikers van mobiele telefoons hebben hun eigen muziek als beltoon, maar er zijn er ook genoeg die de standaardtonen gebruiken en bedrijven proberen nu om die “dode tijd” in winst om te zetten door de beltoon door reclame te vervangen. Een win-win situatie want de eigenaar van de telefoon krijgt gratis belminuten of games aangeboden.
Google diende in 2008 een patent in op location based ring-back ad-technologie. Het bedrijf lanceerde ook Google Voice om telefoons aan elkaar te linken met een nummer en de concurrentie aan te gaan met Microsofts Skype.
Volgens een recent rapport van Juniper Research zou de ring-back ad markt tegen 2015 zo’n 600 miljoen euro waard zijn.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024