Eigenaars van een iPad vertonen een aantal karakteristieken die hen heel aantrekkelijk maken voor adverteerders. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau Nielsen.
Daarbij wordt opgemerkt dat de groep van iPad-bezitters meer uit jongeren en mannen bestaan dan het publiek van andere draagbare computers. Nielsen stelt mannen 56 procent van de iPad-populatie uitmaken. Bovendien is 63 procent jonger dan vijfendertig jaar.
Er wordt aan toegevoegd dat bij het mannelijk publiek alleen de Sony Playstation Portable met 62 procent in de buurt van de iPad komt. In de leeftijd tot vijfendertig jaar wordt de iPad wel voorafgegaan door de iPod Touch (66 procent) en Sony Playstation Portable (68 procent)
Er wordt echter dat bezitters van een iPad ontvankelijker zijn voor reclame dan eigenaars van andere apparaten. Bezitters van een iPad zouden dubbel zoveel op reclame klikken dan bij andere apparaten.
De onderzoekers wijzen erop dat 36 procent van de bezitters van een iPad na het zien van een reclame ook een online aankoop doet. Bij de andere apparaten bedraagt dat gemiddelde 27 procent. Ook zou 24 procent van de bezitters van een iPad een aankoop in een winkel doen, tegenover een algemeen gemiddelde van 10 procent. Verder doet 12 procent van de iPad-bezitters een telefonische aankoop, tegenover een algemeen gemiddelde van 7 procent. Tenslotte gaat 8 procent over een onmiddellijke aankoop, tegenover een algemeen gemiddelde van 5 procent. [via]