Coolblue gaat verder met slechts 1 domein

Coolblue gaat verder met slechts 1 domein

Doei 325 verschillende webshops

Vorig artikel Volgend artikel

Coolblue sluit vandaag alle verschillende losse webshops en gaat verder onder het domein Coolblue.nl/be. De online retailer legt hiermee een nieuw fundament voor de website. Dit biedt namelijk veel meer overzicht voor de klant en vermindert complexiteit aan de achterkant, waardoor Coolblue sneller kan automatiseren.

Afscheid van 325 webshops

Het sluiten van de losse domeinen opent de deur naar een oneindige hoeveelheid nieuwe mogelijkheden. In plaats van 325 verschillende webshops, biedt Coolblue nu honderdduizenden specifiekere ingangen. Dit zorgt ervoor dat de klant sneller bij het juiste product terechtkomt.

Bijkomend voordeel, klanten hoeven geen losse domeinnamen meer te onthouden en hebben gewoon 1 centraal aanspreekpunt. De innovatie vermindert ook complexiteit, waardoor Coolblue sneller kan doorontwikkelen.

Pieter Zwart, CEO en Beginbaas bij Coolblue: "Het overgaan naar één domein was best spannend. De commerciële consequenties zijn gigantisch groot: nu kunnen we sneller gaan automatiseren en doorontwikkelen. Ik kijk ernaar uit om de vele mogelijkheden verder te gaan uitbouwen."

Snellere automatisering en doorontwikkeling

Het doorgroeien onder één domein betekent onder andere dat Coolblue beter gevonden wordt door Google. Ook kunnen marketingcampagnes voortaan steeds slimmer ingezet worden: volledig geautomatiseerd, door een zelflerend systeem. En dus ook meer mogelijkheden op bijvoorbeeld het gebied van adverteren, cross-sell en up-sell en tegelijkertijd minder handwerk. In 2017 behaalde het bedrijf een omzet van 1,2 miljard euro en daarmee is het één van de grootste e-commercebedrijven in Nederland en België.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies