Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vorig jaar is er 2,82 miljard euro door Nederlandse consumenten uitgegeven in internetwinkels. Dat is 28% meer dan in 2005. Dit is gebleken uit een onderzoek van Blauw Research in samenwerking met de thuiswinkelbranche. In de laatste 6 maanden van vorig jaar is de markt verder gegroeid en bedroeg de omzet € 1,49 miljard ten opzichte van € 1,14 miljard in de laatste 6 maanden van 2005.
Het aantal online kopers groeit nog steeds, vorig jaar kwamen er weer 1 miljoen nieuwe bij, in totaal al 6,4 miljoen. Verder is ook de bestelfrequentie omhoog gegaan evenals het bedrag wat er uitgegeven wordt.
Reizen elektronica, verzekeringen en kleding wordt het meeste geld aan uitgegeven, waarvan de reisbranche veruit de grootste is met 1,2 miljard euro.
Jeroen de Hooge