De afgelopen dagen is er al veel geschreven over de nieuwe Google betaaldienst die deze week geïntegreerd is op Google Base. Ik wil een andere weg inslaan met dit stuk. Hoe kan je zien welke strategische richting een bedrijf op gaat? Los van alle roddels die ik hier in San Jose hoor, ga ik een ander weg inslaan.
Tip voor vandaag, kijk naar de vacatures op de job pages. Op de job pages van Google vond ik de volgende vacature: International Product Marketing Manager. Gevraagde skill set: – Ideally have fluency in at least 1 Asian language as well as English. – Work experience in China, Japan and/or Korea a plus
Dus, gaat Google meer focus op Azië leggen?
Maar aan de andere kant zegt dit ook weer heel weinig, want ze zoeken ook naar een nieuwe Executive Chef, met als skill sets – Manage the overall success of one of several food service operations within Google, promoting our organic and healthy culture.
Hhhmm, moet maar snel eens een afspraak maken met een van m’n Google-contacten, zodat ik die keuken daar kan uitproberen.
Verder heb ik nog het volgende artikel gelezen wat mij aanzette tot het zoeken naar de vacatures op de Google site. Je kan nu solliciteren via de Google site. Dat kon al langer, maar enkel door het sturen van een cv naar een e-mailadres. Nu kan je het geheel online doen. Ze hebben de pagina aangepast met AJAX code, waardoor je online je sollicitatie kan doen. Link naar artikel.