Online30.11.2005

Ciao start shopping-portal in Nederland


1133307395ciao.jpg
1133307395ciao.jpg

Nederland is een nieuwe prijs-vergelijkingssite rijker. Ciao-shopping.nl vindt zichzelf een belangrijke aanvulling op de succesvolle shopping-portals.

“Consumenten worden op de site uitgenodigd producten kritisch te onderzoeken en we vragen ze deel te nemen aan onze marktonderzoeken,” aldus Fred Paul, vice-president Online Communities bij Greenfield/Ciao. “We zijn bijzonder blij met deze nieuwe portal. Consumenten in Nederland krijgen nu toegang tot meer dan 4 miljoen productbeoordelingen van consumenten.”

De nieuwe portal bevat meer dan een half miljoen producten verdeeld over een aantal populaire categorieën waaronder computers, auto’s, financiën, elektronica en reizen.

Consumenten kunnen prijzen van producten en diensten vergelijken en reviews schrijven die dan in de Nederlandse database terechtkomen. De nieuwe vergelijkingssite vormt een aanvulling op de reeds bestaande portals van Ciao in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en Italië. Ciao heeft Nederland uitgekozen als kernmarkt voor zijn online-onderzoeksoplossingen en een vergelijkingssite. In dat kader heeft Ciao eerder dit jaar al een kantoor geopend in Amsterdam om tegemoet te kunnen komen aan de steeds groter wordende vraag naar zijn online panel voor marketingonderzoek, dat gegroeid is naar 75.000 actieve respondenten.