De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bavaria lanceerde eerder vandaag een nieuw online platform, waar alle activiteiten gedaan door de bierbrouwer, op gebied van duurzaamheid, samenkomen.
Hiermee maakt de Brabantse brouwer haar duurzaamheidsgedachte en de projecten die daaruit voortvloeien toegankelijk voor een breed publiek. Middels een campagne op twitter #ikbrouwmee spoort de brouwer consumenten aan om mee te denken over initiatieven die bijdragen aan een duurzame toekomst. Vorig jaar maakte Bavaria al een eerste stap richting een breder publiek door als opmaat voor het jaarverslag samen met schrijfster Renske de Greef een online Science Fiction thriller te lanceren.
Bavaria onderneemt als enige brouwer in de wereld volgens de ISO 26.000 richtlijn, een vooraanstaande internationale richtlijn voor het implementeren van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) binnen een organisatie. Daarnaast heeft het de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de jaarlijkse MVO transparantiebenchmark van het Ministerie van EZ. De brouwer behoort inmiddels tot de top 20 van deze benchmark.
Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, licht toe: “Duurzaamheid is niet iets wat moet, duurzaamheid is vanzelfsprekend voor ons. Het heeft geen begin- of eindpunt. We werken volgens de filosofie dat we het bedrijf in bruikleen hebben van onze kinderen en kleinkinderen en daarom zijn we zuinig op onze brouwerij en onze omgeving.”
Hij vervolgt: “Duurzaamheid is iets van ons allemaal. Door jezelf de juiste vragen te stellen kun je vaak met kleine dingen een groot verschil maken. Bavaria legt de lat hoog voor wat betreft duurzaamheid en daardoor zijn we voortdurend op zoek naar de meest efficiënte oplossingen. De onafhankelijke blik van consumenten die met ons meedenken is dan ook meer dan welkom. Ik kijk uit naar alle ideeën die via #ikbrouwmee met ons gedeeld worden. Zo kunnen we samen werken aan een toekomst die voor iedereen waardevol is.”
Verder lezen over Bavaria
Marketing11.11.2021
Bavaria introduceert een carnavalsverzekering
Brabant kan niet nóg een jaar zonder carnavalTechnology28.11.2018
Technologie helpt Swinkels Family Brewers om met Habesha alle Ethiopiërs te verbinden
Marketing15.01.2018
Bavaria wint nu al de marketing award van 2018!
Video18.08.2017
Maradona: remake van een legendarische video
Coffee corner28.04.2016
Maak eenvoudig van je bierblikje een bierglas!
Bavaria komt met blikglasSocial Media24.09.2013
Bavaria stort zich op content met nieuw platform
Online04.01.2013
Bavaria start samen met thuisbezorgd.nl proef met ‘restaurant zonder keuken’
Video28.07.2011
Bavaria City Racing commercial
Verder lezen over Consument
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Media06.03.2024
RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv
Cybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Automotive24.01.2024
Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk
scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoekGadgets22.12.2023
Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht
Met vriendelijke groet, Samsung?Mobile01.11.2023
ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps
Nieuws19.10.2023