Online29.04.2014

Nieuwe mijlpaal voor MyHeritage; 5 miljard historische records


nieuwe-mijlpaal-voor-myheritage-5-miljar.jpg
nieuwe-mijlpaal-voor-myheritage-5-miljar.jpg

Gedurende de afgelopen 2 jaar heeft MyHeritage gemiddeld gezien 5 miljoen records per dag toegevoegd aan haar doorzoekbare database. In aanvulling daarop hebben haar gebruikers dagelijks meer dan 1 miljoen stamboomprofielen aangemaakt.

Naast deze groei in data, heeft het ook een mooie positie weten te bemachtigen op Deloitte’s top 10 lijst van snelst groeiende Europese bedrijven qua omzet. De historische content biedt een wezenlijke waarde aan de miljoenen families wereldwijd die MyHeritage gebruiken om hun familiegeschiedenis te ontdekken, delen en te behouden.

De waardevolle data van 5,18 miljard records op MyHeritage bevat diverse informatie zoals gegevens van geboorte, huwelijk, overlijden, volkstellingregistratie, migratie, leger en meer. Hieronder vallen bijvoorbeeld de volledige Amerikaanse volkstellingen van 1790 tot en met 1940, ’s werelds grootste krantencollectie en een grote collectie grafsteenfoto’s. In aanvulling is de site de thuishaven van meer dan 1,5 miljard stamboomprofielen, 200 miljoen historische foto’s, welke zijn aangemaakt en bijgedragen door 75 miljoen gebruikers over de gehele wereld.

Wij bieden grote historische data aan,” aldus Gilad Japhet, oprichter en CEO van MyHeritage. “Er is overal data om ons heen dat in grote hoeveelheden per minuut, in een rap tempo vrijkomt. In dit nieuwe tijdperk, is alles verbonden met het internet. In deze overvloed van data, is informatie over het verleden, die men nodig heeft voor familieonderzoek, moeilijk om aan te komen, en juist dit aanbieden in hoge kwaliteit en hoeveelheid is onze specialiteit. Wij zijn trots op onze groei over de afgelopen jaren en de impact die het gemaakt heeft op onze gebruikers wereldwijd. Elke dag brengt ons dichter bij onze missie om familiegeschiedenis makkelijker en toegankelijker te maken voor iedereen. Wij verwachten tegen het eind van het jaar meer dan 7 miljard historische gegevens te behalen.”

MyHeritage is het snelst groeiende, en meest internationaal gevarieerde bedrijf in de industrie van familiegeschiedenis,” zegt Russ Wilding, Hoofd Content Officier van MyHeritage. “Veel van de content bij MyHeritage is exclusief en nergens anders beschikbaar, waardoor het een niet te missen bron is voor iedereen die bezig is met familiegeschiedenis.”

In het kader van de behaalde mijlpaal (meer dan 5 miljard historische records) hebben ze een aantal iconische namen, zoals Elvis en Madonna, opgezocht en gekeken hoe vaak deze voorkomen. Deze resultaten zijn verwerkt in onderstaande infographic.

5-miljard-records.jpg
5-miljard-records.jpg

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]