De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Voor 3FM Serious Request zijn alle tien euro biljetten in Nederland verrijkt met de augmented reality techniek van Blippar. 3FM heeft samen met het mobiele marketing bureau Pepper’s Ghost en Communicatie & Multi Mediadesign studenten van de NHL een interactieve virtuele laag ontworpen die op je mobiele telefoon verschijnt zodra je met de Blippar app een tientje scant.
Het doel van Serious Request is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een stille ramp. Het thema van dit jaar is ‘Let’s Clean This Shit Up’. 3FM en het Rode Kruis vragen daarmee aandacht voor de 800.000 kinderen die jaarlijks onnodig sterven aan (de gevolgen van) diarree.
Mensen kunnen op allerlei manieren bijdragen aan Serious Request. Eén daarvan is om een plaat aan te vragen voor 10 euro. Een tientje omdat dat een bedrag is waarmee het Rode Kruis heel concreet iets kan doen inzake de stille ramp. Van daaruit is dan ook het idee ontstaan om juist het 10 euro biljet interactief te maken met Augmented Reality. Als je het tientje blippt komt het tot leven en krijg je mogelijkheid om met je mobiele telefoon een plaat aan te vragen bij de DJ’s in het glazen huis in Leeuwarden. Ook krijg je keuze om direct een donatie te doen.
Met de opbrengst van 3FM Serious Request gaat het Rode Kruis in gebieden waar dat nodig is helpen met schoon drinkwater en zeep, met de bouw van sanitaire voorzieningen, en met training en informatie over het belang van goede hygiëne. Met de Blippar app kan je ook zien er gebeurt met jouw bijdrage.
Verder lezen over Augmented Reality
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Marketing30.11.2023
Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen
Social Media09.11.2023
Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers
Entertainment08.11.2023
Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat
Mobile19.10.2023
Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre
dankzij augmented realityGadgets20.07.2023
Meta slankt de AR-bril voor consumenten flink af
Mobile12.07.2023
Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour
Gadgets07.07.2023
Waarom je Apple Vision Pro niet zomaar kunt kopen
Verder lezen over Interactief
Entertainment21.03.2024
Tweede seizoen House of the Dragon zie je vanaf 17 juni
Kies je kant in een "duellerende" trailerEntertainment30.03.2022
Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji
Waarom nou niet interactief?Gadgets16.06.2020
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment
Entertainment24.12.2019
Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn
Gadgets06.08.2019
Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side
Entertainment19.03.2019
Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild
Advertising29.01.2019
Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2
Zelf bepalen hoe je verder wilt kijkenEntertainment07.01.2019