Nederlandse webwinkeliers blijken kwetsbaar voor storingen

Vorig artikel Volgend artikel
Nederlandse webwinkeliers blijken kwetsbaar voor storingen

Nederlandse webwinkeliers bieden gemiddeld slechts twee betaalmethoden aan op hun webshop. Dat blijkt uit onderzoek van Ogone, specialist op het gebied van online betaaloplossingen. Doordat Nederlandse webwinkeliers gemiddeld slechts twee betaalmethoden aanbieden, zijn ze extra kwetsbaar bij storingen.

iDeal: Veruit de meest aangeboden betaalmethode bij Nederlandse webshops is iDeal. Met 52 procent is dit de populairste betaalmethode onder webwinkeliers. Het accepteren van betalingen met creditcards staat op de tweede plaats (35%). Kijkend naar de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, dan staat iDeal ook met stip op nummer één: 66% van de consumenten geeft de voorkeur aan iDeal.

Risicospreiding: Nederlandse webwinkeliers spreiden hun risico's veel minder dan hun Zuiderburen. Het gemiddelde aantal betaalmethodes dat Nederlandse webshops aanbieden (gemiddeld twee per webshop), ligt beduidend lager dan bij bijvoorbeeld Belgische winkeliers. Die bieden gemiddeld vijf betaalmethoden aan op het betaalplatform van hun webshop en zijn dus minder kwetsbaar dan Nederlandse etailers.

Pierre Willaert, Head of Sales bij Ogone Nederland: "Diverse Nederlandse banken werden de afgelopen tijd herhaaldelijk getroffen door cybercriminelen. Dit zorgde voor ernstige storingen op het betaalsysteem die naar schatting leidden tot een verlies van miljoenen euro's bij de Nederlandse webwinkeliers. Dit verliescijfer is onnodig hoog doordat Nederlandse webwinkeliers slechts twee betaalmethodes aanbieden. Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDeal meerdere betaalmethoden, zoals creditcards, AfterPay of PayPal, aan te bieden op hun platform. Op deze manier zorg je ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van je webshop."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies