Online19.02.2013

Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren


groupon-gaat-dienstverlening-dit-jaar-ve.jpg
groupon-gaat-dienstverlening-dit-jaar-ve.jpg

Groupon Nederland heeft met de Consumentenautoriteit afgesproken dat zij op 3 onderdelen haar dienstverlening aan consumenten zal verbeteren. De rol van Groupon blijkt namelijk niet altijd voor alle consumenten even duidelijk te zijn. Hetzelfde geldt voor verantwoordelijkheden bij ruilen, garantie of retourprocedures. Liggen die nou bij Groupon of bij de aanbieder van een actie? Het komende jaar zal Groupon zich richten op:

– Het verschaffen van meer duidelijkheid over bij wie de consument met vragen terecht kan en wie verantwoordelijk is voor de uitvoering van de aanbieding;
– Duidelijkere communicatie over de inhoud van de aanbieding;
– Duidelijkere communicatie over levertijden en de wettelijke bedenktijd na het kopen van een kortingsbon.

Ruud Giebels, COO van Groupon: “Ondanks dat we het afgelopen jaar proactief al veel verbeteringen hebben doorgevoerd voor de consument, zullen onze afspraken met de consumentenautoriteit ons helpen om de klanttevredenheid nog verder te verbeteren. Ons doel is dat onze klanten een topervaring hebben met Groupon, en dat ze alle informatie krijgen die ze nodig hebben om een goede aankoopbeslissing te maken.”

Aanbiedingen 
Het afgelopen jaar heeft Groupon al grote stappen gemaakt in de communicatie over de aanbieders. Ook wordt goed gecontroleerd of de aanbieding overeenkomt met wat met de aanbieder is afgesproken zodat consumenten niet voor een verrassing komen te staan.

Levertijden 
Dit is inmiddels sterk verbeterd door een samenwerking aan te gaan met logistieke partner IML. Hierdoor heeft Groupon meer inzicht en controle op de leveringen van aanbieders. Ook is er vooraf een extra controle op de productvoorraad van een aanbieder. In de loop van 2013 zullen alle kopers van een aanbieding op Groupon een bevestigingsmail ontvangen met daarin informatie over garantie, ruil- en retourprocedures, de wettelijke bedenktijd en contactgegevens van de aanbieder.

Meer details over de inhoud van de toezegging en de maatregelen zijn te lezen in deze blogpost van Groupon.

Verder lezen over Coupons

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Enkele jaren geleden hebben we in navolging van de Britse en Amerikaanse markt, ook in Nederland een explosieve groei gezien van online kortingscodes en bijbehorende sites. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is de...

Online30.11.2013

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Publishers en adverteerders van kortingscodes en coupons zijn bezig met meer regulering en professionaliteit in de affiliate markt. Door de sterke stijging in de vraag naar kortingscodes vanuit de consument is er de afge...

Online27.10.2013

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via int...

Online01.10.2013

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Scoupy, een van de marktleiders op gebied van mobile couponing, bestaat 2 jaar een heeft een nieuwe versie van de App voor iOS en Android gelanceerd. Deze heeft naast enkele functionele- en snelheidsverbeteringen, ook wa...

Mobile03.09.2013

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Google Offers zal mogelijk op korte termijn ook in Nederland beschikbaar komen. De couponsite van het bedrijf bestaat al sinds januari 2011 maar was vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Maar sinds 2 maan...

Technology29.07.2013

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Het is een fenomeen in Amerikaanse supermarkten: couponing. Door actiecodes van websites te halen en bonnetjes uit lokale krantjes te knippen besparen huisvrouwen gigantische bedragen op hun boodschappen. Televisiezender...

Online05.07.2013

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Verder lezen over Groupon

Groupon gaat meer AI inzetten

We hebben in Nederland een ruime keuze aan dealsites: SocialDeal, WFDeals, Groupdeal en natuurlijk Groupon. Die laatste is wereldwijd enorm groot: ga je bijvoorbeeld op vakantie in Amerika, dan is het aan te raden even o...

Online16.08.2019

Groupon gaat meer AI inzetten

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon lanceert vandaag een compleet vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app moeten het consumenten makkelijker maken om...

Marketing25.08.2014

Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Groupon lanceert Local Hub, een zoekfunctionaliteit voor deals in Nederland. Local Hub is een nieuwe, online zoektool die het voor consumenten mogelijk maakt om deals te sorteren op hun locatie via een online kaart en hu...

Nieuws26.08.2013

Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Groupon steeds dieper in het rood

Internetbedrijf Groupon lijkt niet meer van de rode cijfers af te komen. Het bedrijf presenteerde de cijfers van het vierde kwartaal en liet weten dat ze een verlies hadden van 81,1 miljoen dollar, wat een jaar eerder 65...

Social Media28.02.2013

Groupon steeds dieper in het rood

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen

Groupon heeft met betrekking tot het nationaal debat in de VS, voorlopig alle vuurwapen-gerelateerde aanbiedingen stopgezet. Michael Cargill, een vuurwapen rechten activist en eigenaar van Central Texas Gun Works, roept...

Online22.01.2013

Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen

Ook Nederlandse aanbiedingen in iPad-app Groupon

Vanaf nu is de officiële HD iPad applicatie van Groupon te downloaden in de App Store van Apple. Het is een internationale app, waarin nu ook alle Nederlandse aanbiedingen zijn meegenomen. Alle actuele aanbiedingen zij...

Mobile21.12.2012

Ook Nederlandse aanbiedingen in iPad-app Groupon