Online11.01.2013

Lege winkelstraten


lege-winkelstraten.jpg
lege-winkelstraten.jpg

Afgelopen tijd was het weer druk in de winkelstraten. Vooral de dagen voor Sinterklaas en Kerst. Maar wat me wel opviel is dat het toch een stuk rustiger was dan voorgaande jaren. Analisten wijten dit aan de crisis maar volgens mij is er iets heel anders aan de hand. Iets wat heel veel mensen niet onder ogen willen zien.

De huidige vorm van winkelen heeft z’n langste tijd gehad.

Het hele systeem van gezellig naar de stad gaan om daar te gaan shoppen is iets wat de komende tijd sterk zal veranderen. We gaan met z’n allen online shoppen.

Elk jaar neemt online shoppen nog met dubbele cijfers toe. En de verwachting is dat dit de komende tijd nog wel even door zal gaan. Maar daar zal een reactie op volgen. Mensen willen toch nog steeds gezellig gaan shoppen. Maar hoe doe je dat in je eentje achter de computer?

Ik verwacht dat we straks social online gaan shoppen. We loggen met 4 mensen tegelijk in en gaan dan gezellig samen shoppen. Je kunt direct aan je vriend(innen) je nieuwe schoenen laten zien. Of het nieuwe kleurtje lippenstift uitproberen en om een reactie vragen. En natuurlijk direct online bestellen.

Kortom online shoppen gaat veel meer een beleving worden. Iedereen heeft wel eens iets online aangeschaft. En daar zit totaal geen beleving bij. Maar dan ook totaal niet. Het gevolg, alle shops zijn hetzelfde en het enige onderscheid is de prijs. En die online shops maar zeuren dat ze geen marge meer kunnen maken. Wake up. De wereld verandert en mensen zijn echt nog wel bereidt iets meer voor een product te betalen. Maar je moet wel toegevoegde waarde leveren, ook online, nee juist online.

Om als online shop te kunnen overleven kun je twee dingen doen. Heel veel geld uitgeven aan marketing om zo meer traffic naar je shop te krijgen zoals Zalando en Wehkamp. Of helemaal anders gaan denken. In de huid kruipen van de consument. En dus beleving en fun toevoegen aan je online shop. Net zoals in de echte wereld.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen