Online20.12.2012

Nationale-Nederlanden en Red Urban geven vervolg aan #waterookgebeurt


Het einde der tijden? Of is het toch een storm in een glas water? De Maya-kalender stopt morgen (zie hier de countdown). Nationale-Nederlanden denkt echter dat het niet zo’n vaart zal lopen. Maar voor de zekerheid geeft de verzekeraar op deze wereldwijde ongeluksdag opnieuw een impuls aan de Twittercampagne #waterookgebeurt.

Met deze campagne kan iedereen via Twitter of waterookgebeurt.nl zijn pech en ongeluk delen met de hashtag #waterookgebeurt. De schademanagers van Nationale-Nederlanden zullen iedereen waar mogelijk helpen met handige tips of een concrete oplossing. De meest uitzonderlijke pechgevallen maken daarnaast kans op een toepasselijke verrassing om het leed te verzachten. 

Het inhaken op het einde der tijden is geen opzichzelfstaand initiatief. Na eerdere campagnes rond Vrijdag de 13e en Zwarte Zaterdag geeft Nationale-Nederlanden opnieuw een impuls aan de belofte van #waterookgebeurt, om klaar te staan voor heel Nederland bij pech of ongemak.

nationale-nederlanden-en-red-urban-geven.jpg
nationale-nederlanden-en-red-urban-geven.jpg

Om de campagne extra onder de aandacht te brengen is er tevens een video (door Johan Kramer) ontwikkeld waarin mensen te zien zijn die het aflopen van de Maya-kalender wel erg serieus nemen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Hashtag

Je krijgt meer macht over de For You-pagina op TikTok

TikTok doet een aanpassing aan de For You-pagina. De For You-pagina is waar je nieuwe TikTok-helden ontdekt en waarbij ook video’s van minder bekende TikTokkers voorbij komen (en viraal gaan). Een belangrijke plek binn...

Social Media13.07.2022

Je krijgt meer macht over de For You-pagina op TikTok

De dag van de hashtag heeft zijn eigen hashtag: #HashtagDay

Het is zo gewoon geworden als koffie, thee en een koekje… de hashtag. Vandaag precies veertien jaar geleden, op 23 augustus 2007, ontstond de hashtag op Twitter. Dat gebeurde tijdens een barcamp ‘unconference, waar @...

Social Media23.08.2021

De dag van de hashtag heeft zijn eigen hashtag: #HashtagDay

De hashtag bestaat vandaag 14 jaar en dat wordt gevierd met een speciale emoji
Het jaar 2019 op Twitter: Van boerenprotest tot samensterk

Het einde van het jaar is in zicht en daarmee ook het moment om terug te blikken op het afgelopen jaar. 2019 stond op Twitter weer in het teken van het laatste nieuws, sportieve hoogte- en dieptepunten, televisieprogramm...

Social Media09.12.2019

Het jaar 2019 op Twitter: Van boerenprotest tot samensterk

De #hashtag bestaat vandaag 12 jaar

Als er ook maar iets in de wereld gebeurt, is dit als eerste terug te vinden op Twitter. Via het platform komen mensen met elkaar in contact en krijgen ze de mogelijkheid om hun stem te laten horen aan miljoenen anderen....

Social Media23.08.2019

De #hashtag bestaat vandaag 12 jaar

#HashtagDay
De populariteit van Game of Thrones: miljoenen tweets & downloads

27 augustus 2017 lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Maar dat was de dag waarop de seizoensfinale van Game of Thrones seizoen 7 in premiére ging. Fans hebben dus ruim 1,5 jaar moeten wachten op het langverwachte vervol...

Social Media16.04.2019

De populariteit van Game of Thrones: miljoenen tweets & downloads

Twitter maakt depressie meer bespreekbaar met #WhatYouDontSee #3GoodThings en #openup

Depressie is een ziekte waar nog steeds niet genoeg over wordt gesproken binnen de samenleving. En daar wil Twitter een handje bij helpen. Onder een aantal verschillende hashtags wordt het onderwerp besproken. De acties...

Nieuws09.04.2018

Twitter maakt depressie meer bespreekbaar met #WhatYouDontSee #3GoodThings en #openup

​#MarchforGiants​: duizenden virtuele olifanten via Amsterdam naar Botswana​

Eerder deze week trokken duizenden virtuele olifanten door Amsterdam op weg naar Botswana als onderdeel van #MarchforGiants, een wereldwijde digitale campagne tegen stropers. Een derde van de Afrikaanse olifanten is al...

Advertising16.03.2018

​#MarchforGiants​: duizenden virtuele olifanten via Amsterdam naar Botswana​

De Hashtag bestaat vandaag 10 jaar #Hashtag10​

Op 23 augustus 2007 is de hashtag ontstaan op Twitter. In de afgelopen tien jaar is deze ontwikkeld van een simpele manier om Tweets te ‘taggen’ of te categoriseren, tot een van de meest herkenbare en vaakst gebruikt...

Social Media23.08.2017

De Hashtag bestaat vandaag 10 jaar #Hashtag10​