Online25.08.2010

De Ultieme Lowlands nabeleving #LL10


de-ultieme-lowlands-nabeleving-ll10.jpg
de-ultieme-lowlands-nabeleving-ll10.jpg

NOISE heeft voor Lowlands de ultieme nabeleving bedacht voor op Lowlands.nl. Alle relevante films, artikelen, foto’s, tweets en nog veel meer rond Lowlands 2010 staat vanaf deze week op ‘Gllow Baby Gllow’.

Of het nu door een willekeurige bezoeker, door 3voor12, door de redactie van Lowlands of door een fotograaf gemaakt is, alle webcontent wordt daar verzameld. Wat het uniek maakt, is dat al die content automatisch wordt verzameld en chronologisch wordt aangeboden. Zodat de bezoeker precies kan zien hoe anderen zijn favoriete moment of band beleefd hebben.

Dit jaar waren de 55.000 kaartjes binnen een record tijd van 8 dagen uitverkocht, terwijl er op dat moment pas 3 bands bekend waren gemaakt. En voor vele tienduizenden liefhebbers bleven de poorten van Lowlands helaas gesloten. Voor alle Lowlandsfans, of ze er nu wel of niet bij waren, is er het komende half jaar ‘Gllow Baby Gllow’, de ultieme Lowlands nabeleving website.

Het leuke aan Lowlands.nl is dat de content die overal verzameld is rondom Lowlands, per minuut zichtbaar is. Hiermee wordt de site in één klap de ultieme plek voor iedereen die alles over Lowlands wil bekijken“. Aldus Marcel Wortel, creatief directeur van NOISE, het bureau dat het idee bedacht en realiseerde. “Wie erbij was, kan Lowlands 2010 praktisch herbeleven. En wie er niet bij kon zijn, kan zich verlekkeren aan alles wat er speelde en zich voorbereiden op volgend jaar. Dus wil je zien wat er allemaal speelde op Lowlands op bijvoorbeeld zaterdag om 23.46 uur, check de site!

Niet alleen de content, maar ook de techniek erachter is opvallend. NOISE bouwde een aggregator die, op grond van het tijdstip dat de gebruiker kiest, alles van Twitter, Facebook, YouTube, Flickr en de andere bronnen plukt en op de site toont. Dankzij deze techniek krijg je als gebruiker een goed beeld van de ‘state of the moment’ rond Lowlands, over alle social media heen.