Online19.01.2010

Internetwereld over online trends in 2010


internetwereld-over-online-trends-in-201.jpg
internetwereld-over-online-trends-in-201.jpg

De drie belangrijkste trends voor 2010 zijn location based services, mobiel internet en usability. Dit is de uitkomst van het jaarlijkse evenement van Jungle Minds. 200 internetprofessionals stemden over de trends die voor 2010 ‘hot-or-not‘ zijn.

Gezamenlijk hebben 200 internetprofessionals bepaald welke onderwerpen ‘hot‘ zijn voor 2010. Zij vertegenwoordigden verschillende sectoren tijdens het event van Jungle Minds dat vorige week gehouden werd in het Dauphine, Amsterdam. De stemmen zijn vastgelegd met behulp van een stemkastje. Hierdoor kreeg het publiek direct inzicht in de resultaten. De internetprofessionals hebben een top 10 internettrends samengesteld uit totaal 40 onderwerpen.

Top 10 internettrends voor 2010

1. Location based services – 93%
2. Mobiel internet – 92%
3. Usability – 88%
4. Behavioural targeting – 88%
5. Apps – 84%
6. Engagement – 82%
7. Mobile commerce – 81%
8. Webanalytics – 79%
9. Webcare – 78%
10. User generated content – 78%

Onderwerpen die het minst scoorden, waren Bing (12%), Google wave (32%), Widgets (34%), Corporate blogging (37%), Social media advertising (43%) en wiki’s (43%).

Tijdens het event sprak Geert-Jan Smits, directeur van Jungle Minds, drie internettrends die het bureau signaleert en beschrijft in haar nieuwe boek Finest Fifty e-commerce 2010.

1. Real time commerce. Het internet wordt steeds actueler. We zien de opkomst van real time banners, real time Adwords campaigns en real time nieuwsbrieven. In alle gevallen worden actuele gegevens getoond, zoals prijzen, acties of voorraden. Ook zien we binnen afzienbare tijd live ervaringen van medeconsumenten op webshops verschijnen.

2. Open commerce. Consumenten hoeven in de toekomst niet voor welke website of webshop een account aan te maken. De persoon maakt één digitaal identiteitsbewijs en legt op één centrale plek al zijn persoonlijke gegevens en voorkeuren vast. Deze digitale identiteit kan hij gebruiken om in te loggen of om formulieren automatisch in te vullen. In 2010 zien we de eerste stappen in de richting van drempelloze herkenning, ofwel open ID.

3. Omnipresence. Informatie en communicatie zullen meer en meer overal beschikbaar zijn. Via elk medium (desktop, website, blog, portal, sociale netwerken, email) als via elk apparaat: PC, E-reader, mobiel, Tablet, game console, etc. Het is de uitdaging voor de aanbieder om daar te zijn waar de klant zich bevindt, altijd en overal.

Verder lezen over Usability

Expositie SO2013 op de Unseen Photo Fair

Afgelopen donderdag, 26 september, ging de Unseen Photo Fair van start op het Westergasterrein in Amsterdam. Maar liefst 50 internationale galerieën exposeren dit weekend werk van bekende fotografen en aanstormende tale...

Events28.09.2013

Expositie SO2013 op de Unseen Photo Fair

Don’t Make Me Think: Een nuchtere kijk op web-usability

[Froukje Heres] Steve Krug is een begrip in de internetwereld. Zijn boek 'Don’t make me think' is de bijbel voor iedereen die zich professioneel met websites bezig houdt. Simpelweg omdat het de gebruiker, dus de klant,...

Online19.04.2011

Don’t Make Me Think: Een nuchtere kijk op web-usability

Welke site laadt sneller is : Which Loads Faster : DC vs MF

Hoe snel laadt je website in? Google zou er rekening mee houden, trage sites worden zelfs afgestraft maar hoe ga je daar mee om als steeds data via allerlei Social Media sites moet worden ingeladen. Hangende .api's en st...

Online26.07.2010

Welke site laadt sneller is : Which Loads Faster : DC vs MF

Usability Awards: Bol.com meest gebruikersvriendelijke site, Ditzo tweede

18 mei 2010 zijn de jaarlijkse Usability Awards uitgereikt op het Mediapark in Hilversum. De Usability Award is de jaarlijkse prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. Over 2009 mag Bol.com zich de...

Events19.05.2010

Usability Awards: Bol.com meest gebruikersvriendelijke site, Ditzo tweede

Grootste Google UX-UI verandering tot nu toe

Zojuist heeft Google in de 'left hand panel' wereldwijd grote veranderingen doorgevoerd die de zoekervaring nog beter moeten maken. Voor de gelegenheid is tevens het logo geretoucheerd. Met het welbekende Google enthousi...

Search05.05.2010

Grootste Google UX-UI verandering tot nu toe

MetrixLab neemt nieuwe usability testlabs in gebruik

Marktonderzoeksbureau MetrixLab heeft gisteren twee nieuwe geavanceerde usability testlabs in gebruik genomen. De nieuwe testlabs zijn volgens Metrixlab te beschouwen als de modernste in Europa en bevinden zich in het ho...

Online22.01.2009

MetrixLab neemt nieuwe usability testlabs in gebruik

World Usability Day

World Usability Day is in het leven geroepen om te benadrukken dat producten en diensten het leven gemakkelijker en toegankelijker moeten maken. Het Thema dit jaar is transport. Hoewel World Usability Day al 3 jaar besta...

Online13.11.2008

World Usability Day

Coming Soon! Tikitag

Alcatel-Lucent komt op de markt met "Tikitag"  een stickersysteem op basis van RFID technologie. Met dit systeem moet het mogelijk zijn om bijvoorbeeld extra informatie te verschaffen omtrent het object waarop de sticke...

Media09.09.2008

Coming Soon! Tikitag