Online19.08.2009

Google moet identiteit anonieme blogger tonen


google-moet-identiteit-anonieme-blogger-.jpg
google-moet-identiteit-anonieme-blogger-.jpg

Liskula Cohen, een Canadees model dat o.a. de cover van Vogue haalde, heeft een proces gewonnen tegen een anonieme blogger die haar een slet noemde op Blogger.com, de blogdienst die eigendom is van Google.

De zaak kan verregaande gevolgen hebben nu een rechtbank in Manhattan het model in het gelijk stelt en Google heeft bevolen de identiteit van de anonieme blogger bekend te maken opdat hij kan worden vervolgd voor laster en eerroof. “De prijs voor de grootste slet van New York gaat ongetwijfeld naar Liskula Gentile Cohen Ze is een psychotische, liegende, hoerige slet, die op haar leeftijd nog altijd in nachtclubs zit.” Had de blogger die tekende met “Anonymous” op het blog ‘Skanks in NYC’ geschreven.

Het blog is ondertussen verwijderd. De rechter ging niet akkoord met de verdediging die stelde dat “blogs een hedendaags forum vormen voor persoonlijke opinies, inclusief schreeuwen en schelden en daarom niet als feiten moeten worden beschouwd.

Google-woordvoerder Andrew Pederson verheugt zich over het vonnis: “We sympathiseren met iedereen die slachtoffer wordt van cyberpesterij, maar we nemen ook de privacy ernstig en zullen enkel informatie over een blogger vrijgeven aan een rechtbank.”

Stan Schroeder zegt op Mashable het volgende: “The blogger in question has, without a doubt, been very offensive towards Cohen, as can be seen in the above quote. However, as we all know, the internet is full of offensive comments and broad negative statements of all kinds. On the upside, this decision will make people think twice about posting offensive posts and comments about someone, as they’re no longer protected by a shroud of anonymity. On the other hand, it might trigger a flood of similar lawsuits, perhaps for trivial reasons, which can in turn have serious implications on everyone’s online privacy.”

Verder lezen over Google

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google zal er ongetwijfeld zijn algoritme nog op gaan aanpassen, maar dit zijn de belangrijke dingen die we hebben geleerd uit de lekkage bij de zoekmachinegigant.

Search03.06.2024

Wat we hebben geleerd uit het grote Google Zoeken-lek

Google legt uit waarom de AI wilde dat je lijm op je pizza deed

Google AI Overview moet met handige samenvattingen van zoekresultaten komen, maar raadde mensen aan om lijm op een pizza te doen. Zo zit dat.

Search31.05.2024

Google legt uit waarom de AI wilde dat je lijm op je pizza deed

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

Google wil minder commercie en meer experts naar voren schuiven in zijn laatste grote algoritme-update van Google Zoeken. Maar lukt dat ook?

Search28.05.2024

Kleine websites zullen verdwijnen door Google’s nieuwe update

5 manieren om Google Foto’s snel op te ruimen

Zie je er als een berg tegenop om Google Foto's op te ruimen? Helemaal niet nodig. Met deze 5 tips heb je het zo gepiept.

Online27.05.2024

5 manieren om Google Foto’s snel op te ruimen

Google wil je resultaten én het antwoord geven op Google Zoeken

Google gaat dat straks uitbreiden met AI-samenvattingen, waardoor je snel een soort basis-informatie krijgt over een bepaald onderwerp.

Online24.05.2024

Google wil je resultaten én het antwoord geven op Google Zoeken

AI gaat met je telefoongesprekken meeluisteren

Google wil AI toevoegen aan je telefoongesprek om te voorkomen dat je wordt opgelicht. De kunstmatige intelligentie luistert mee.

Mobile15.05.2024

AI gaat met je telefoongesprekken meeluisteren

Wel voor een goed doel, waarschijnlijk