Online04.12.2008

Privacy? Betalen maar…


privacy-betalen-maar.jpg
privacy-betalen-maar.jpg

Er zullen geen leugens meer zijn. Mensen zullen alleen een geheim kunnen behouden als ze er in slagen het van het internet te houden. Privacy zal nog enkel bestaan voor mensen die bereid zijn er voor te betalen. Voor de meeste mensen zal er na 2013 geen privacy meer zijn.”

Aldus Alex Fuss, lead researcher bij CSC, in een interview met Digital Business (Financial Times), waarin de wereld na 2013 onder de loep wordt gehouden. Fuss doet verder nog een aantal markante uitspraken:

Informatie wordt transparant. Ik denk dat mensen een soort software RFID-tag zullen hebben waarmee ze elk detail van wat op de globale financiële markten gebeurt kunnen monitoren. Vergelijk het met de manier waarop een supermarkt producten traceert, van bij de bestelling, tot de productie over de verkoop en het herstockeren.”

Bedrijven zullen problemen via de sociale media sneller en efficiënter kunnen aanpakken. Ze zullen vragen kunnen stellen aan een breed publiek en een beroep kunnen doen op de collectieve wijsheid van groepen. Mensen met een supertalent voor samenwerking worden de drijvende krachten binnen de zakenwereld.

Alle aspecten van het leven worden registreerbaar. Zo zullen we steeds bewijzen kunnen aanvoeren van wat we hebben gedaan: geleverd werk, interacties met anderen, demonstraties, prototypes, experimenten, gevoerde gesprekken, enzovoort. Op het Massachusetts Institute for Technology (MIT) is zulke proef al gedaan. Een man heeft er 20 jaar met een speciale bril rondgelopen en heeft elk aspect van zijn leven geregistreerd.”

Multi-tasking neemt almaar toe. Dat betekent ook dat niemand nog 100% geconcentreerd zal zijn op iets. Om het succes van een tv-programma of een advertentie te meten zal de term ‘return on attention’ worden geïntroduceerd.”

Multimedia veranderen de manier van ontspannen. Zowel radio en televisie zullen een breed gamma aan kanalen bieden. Voor elke niche komt een zender. Kijkers zullen naar een voetbalwedstrijd kunnen kijken vanuit de gezichtshoek of de plaats in het stadion die ze verkiezen. Alles wordt interactief.”

Via: Express

Verder lezen over Privacy

Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?

We kennen allemaal wel de verhalen van mensen wiens Instagram-foto’s worden gestolen om een catfish-account aan te maken, of mensen, bedrijven en merken bij wie hackers toegang hebben gekregen tot een van de social media accounts.

Cybercrime15.04.2024

Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Met Valentijnsdag achter de rug kunnen we het veilig en wel bespreken: AI-chatbots die bedoeld zijn als een soort digitale geliefde zijn onbetrouwbaar. Volgens nieuw onderzoek van de Mozilla Foundation blijken AI-chatbot...

Online15.02.2024

Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Doe het veilig
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

​Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel

Om maar direct met de deur in huis te vallen: erotische datingsites bieden zelden of nooit wat ze beloven. Het betreffen zonder uitzondering verdienmodellen gebaseerd op misleiding van het mannelijk libido. In alle geval...

Online23.01.2024

​Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel

Waarom grijpt de Autoriteit Consument & Markt niet in?
Dilan Yesilgoz grootste privacyschender van 2023

Elk jaar kiest het Nederlandse publiek weer een persoon of (overheids)organisatie die volgens ons in dat jaar de grootste inbreuk gepleegd hebben op onze online communicatievrijheid en privacy. Gekozen kan worden uit een...

Nieuws15.01.2024

Dilan Yesilgoz grootste privacyschender van 2023

Demissionair minister krijgt de Big Brother Award; X en Meta ontvangen expertprijs
​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Na alle technologische ontwikkelingen in 2023 zijn de uitdagingen voor adverteerders dit jaar groot. De centrale vraag: hoe kun je gepersonaliseerde advertenties maken, zonder daarbij third-party cookies te gebruiken en...

Advertising10.01.2024

​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Worden we bespied via pushmeldingen op onze smartphones?

In een brief aan het Amerikaanse ministerie van justitie claimt de Amerikaanse senator Ron Wyden dat buitenlandse overheidsfunctionarissen smartphone gebruikers bespieden via pushmeldingen die zij van apps op hun telefoo...

Mobile07.12.2023

Worden we bespied via pushmeldingen op onze smartphones?