Dan is er nog AdWords (AdSense). De geldmachine van Google waar adverteerders wereldwijd dol op zijn, Google ziet hier de omzet kwartaal na kwartaal groeien en zullen ze zodra het licht op groen staat Doubliclick gaan integreren, dat scenario is waarschijnlijk zelfs al klaar. En dan hebben we het nog niet over video-advertising, een opkomende markt waar Google met YouTube ook al marktleider is.
Microsoft en Yahoo zullen zeker plannen hebben in die richting maar lopen nu al een paar straten achter. Daarbij zal de markt van adverteerders, met het bijbehorende gebruik, overtuigd moeten zien te raken van de nieuwe combinatie.
Het klinkt allemaal geweldig die kop “Microsoft wil Yahoo kopen” en het zal voor veel adrenaline zorgen bij de medewerkers, maar of de markt het zo zal ervaren is nog maar de vraag.
– Microsoft + Yahoo = Microhoo? : Portfolio.com
– Microsoft in een Yahoo font : Techcrunch
– Microhoo! The worst deal of the Internet Age Google watch
– A Giant Bid that shows how tired the Giant is : Ney York Times
– The Twitterverse edition : Mathewingram.com
– Microsoft + Yahoo : Digg.com