Online29.03.2008

Discovery lanceert online onderzoekspanel


discovery-lanceert-online-onderzoekspane.jpg
discovery-lanceert-online-onderzoekspane.jpg

Discovery heeft deze een nieuw online onderzoekspanel geïntroduceerd, Met het panel wil de zender een grote groep met name mannelijke kijkers van Discovery Channel en de andere Discovery kanalen verzamelen, om hen regelmatig te kunnen benaderen voor onderzoek.

Met de resultaten van die onderzoeken wil Discovery haar kanalen verder verbeteren en nog aantrekkelijker maken voor de kijkers.

Jochem de Jong, VP Country Manager, Discovery Networks Benelux: “Discovery Networks wil
uitgroeien tot de expert op het gebied van factual entertainment voor mannen. De lancering van het Discovery Panel is een belangrijke stap hierin, zodat we uiteindelijk onze kijkers, klanten en distributiepartners nog beter kunnen bedienen.

Ook biedt het panel de mogelijkheid om specifieke segmenten apart te benaderen, om zodoende meer inzicht te krijgen in voor de kanalen belangrijke doelgroepen. Discovery Channel verwacht de kennis over wat er onder de Nederlandse mannen leeft verder te kunnen uitbreiden, om zo regelmatig met verrassende en vernieuwende en actuele issues te komen. Het eigen onderzoekspanel zal Discovery Channel helpen om expert te worden op het gebied van de (jonge) Nederlandse mannen. 
 
Alco de Jong, Channel Director, Discovery Networks Benelux: “Een belangrijk doel is om onze zenders zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van de Nederlandse kijker. Dat doen we onder andere door de programmaschema’s, de voice-overs en de promotie van bijvoorbeeld Discovery Channel te localiseren voor Nederland. Met het panel kunnen we deze activiteiten nog verder optimaliseren. We kunnen nu bijvoorbeeld vooraf campagnes testen of kijkers om hun mening vragen over een nieuw programma.” 
 
Ter promotie van het panel zijn op de verschillende websites van Discovery Networks buttons geplaatst. Vanaf vandaag is een promo te zien op de Discovery zenders. Naar verwachting zullen binnen korte tijd enkele duizenden kijkers lid van Discovery Panel worden. De panelleden kunnen per onderzoek prijzen winnen, afhankelijk van de lengte en complexiteit van de vragenlijst. Het panelmanagement wordt uitgevoerd door DirectResearch.nl.