Internet is populairder dan TV onder jongeren

Vorig artikel Volgend artikel
1197025220eiaa_2007

Gisteren publiceerde EIAA de vijfde Mediascope Europe. Hieruit blijkt dat het gebruik van internet nu groter is dan televisie in de groep 16-24 jarigen. De scope, die het gebruik van televisie, radio, internet, dagbladen en tijdschriften in kaart brengt in tien Europese markten, berekende dat de jongerendoelgroep 10% meer tijd besteedde aan internet dan aan televisiekijken.

Naast de gemiddelde tijd daalde ook het gemiddeld aantal dagen per week dat jongeren televisie kijken. In de vorige versie was dat nog 5,8 dagen. Nu is dat 5,7. Bij internet werd een stijging gemeten van 5,7 naar 5,9 dagen. Dit in combinatie met een daling van het aantal jongeren dat 5-7 dagen TV kijkt en een stijging van het aantal jongeren dat 5-7 dagen online is, maakt dat intenret nu het hoofdmedium is in de genoemde doelgroep. via Media Onderzoek

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies