Nieuws07.02.2015

Uit eten? Meeste Nederlanders reserveren online een tafeltje


Couverts doet onderzoek naar de etentjes in ons land van 2014

De grootste online reserveringssite van Nederland,
Couverts heeft onderzoek gedaan naar hoe een middag of avond uiteten er voor de Nederlander gemiddeld uit ziet. Een ding wat heel erg opvalt is dat we bijna altijd online reserveren bij het restaurant waar we die avond graag willen gaan eten.

Het aantal online reserveringen met 130 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Hiervan reserveren er zo’n 55 procent met hun smartphone een tafeltje. De Nederlanders gaan gemiddeld een à twee keer per week uiteten, ze reserveren dan niet altijd een tafeltjes. 57 procent doet dat wel en daarvan gaat 37 procent online reserveren.

Ontvangst erg belangrijk

Waar het meeste op wordt gelet als gasten aankomen in een restaurant is hoe ze worden ontvangen door de gastheren- en vrouwen van het restaurant. Het kiezen van een restaurant gaat ook bij veel mensen hetzelfde, eerst wordt er naar de menukaart gekeken, dan de reviews, daarna naar foto’s en als laatste naar de omschrijving van het restaurant.

Wat eten we het liefst?

De meest gegeten groenten tijdens een avondje uiteten is de tomaat, verder eet 9,5 procent het liefste Hollandse pot en eet 84 procent graag vlees in een restaurant. 71 procent van de gasten drinkt iets alcoholisch tijdens een avondje uit, terwijl 51 procent zegt zelden naar de drankkaart te kijken.

Couverts krijgt gemiddeld 8.400 nieuwe reviews per maand in hun database. En 76 procent van alle reviews scoort een 8,0 of hoger.

Infographic avondje uit Couverts
Infographic avondje uit Couverts

(Foto credits header: Fotolia)

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]