De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Australis Seafoods in Chili heeft Signify geselecteerd als hoofdleverancier voor de onderwater LED-verlichting die men gebruikt voor de maritieme viskwekerijen. De belangrijkste reden hiervoor is omdat het gebruik van de aquacultuurverlichting van Signify een gezonde groei bevordert van de vissen, wat zich vertaalt in lagere voerkosten, minder infecties en schoner water.
“Volgens de VN wordt nu bijna 90% van de zeevisbestanden in de wereld volledig geëxploiteerd, overgeëxploiteerd of zelfs uitgeput. Er is nood aan een verstandig beleid om de visbestanden in stand te houden in combinatie met een meer verantwoorde viskweek”, aldus Bill Bien, CEO van Signify Agricultural Lighting. “Onze LED-verlichting zal Australis Seafoods helpen om de efficiëntie van de zalmkwekerijen op zee te verbeteren, de voederconversie te verhogen, de voerkosten te verlagen en het infectierisico te verminderen.”
Gezondere vis
De onderwaterverlichting van Signify bootst namelijk de zomerzon na, tot 100.000 lumen. Net als in de zomermaanden zet ze het voer beter om in groei (betere voederconversie), zodat er minder visvoer nodig is, wat resulteert in lagere kosten en als bijkomend voordeel schoner water. De verlichting die 5 meter diep is ondergedompeld, trekt de vissen aan en daardoor worden infecties door zeeluizen, die dichter bij de oppervlakte leven, drastisch verminderd.
Philips aquacultuur LED-verlichting
Signify installeerde de Philips aquacultuur LED-verlichting eerst in de viskwekerij Moraleda van Australis in Aysén, Chili. Maar na het behalen van uitstekende resultaten in termen van groei en voederconversiepercentages (FCR), volgde uiteraard de vraag om de hele site te upgraden. Daarbij realiseerde de site de beste productieresultaten voor een Atlantische zalmkwekerij in de geschiedenis van Australis Seafoods.
Het bedrijf streeft naar perfectie en garandeert de kwaliteit en versheid van zijn zalm volgens een aantal duurzaamheidsnormen. Het bedrijf bekommerd zich om de milieuomstandigheden en specialiseert zich in de verkoop van zalm en forel met de nadruk op duurzame productie met vissoorten uit Chileens Patagonië. Australis is zich ervan bewust dat het handhaven van een duurzame industrie op lange termijn de verantwoordelijkheid is van iedereen en het bedrijf engageert zich voor dit fundamentele principe.
Signify is al enkele jaren actief in de Chileense zalmindustrie met innovatieve fotoperiode systemen – die helpen de licht-donkercyclus te beheren – om zo de zalmproductie te optimaliseren. Atlantische zalm is zeer gevoelig voor veranderingen in de fotoperiode – de periode van dagelijkse verlichting – in zoet- en zeewater, en in het bijzonder tijdens de parr-smolt transformatie (een reeks fysiologische veranderingen waarbij jonge vissen zich aanpassen van het leven in zoet water naar het leven in zeewater).
Australis installeerde de fotoperiode systemen van Signify in de meeste van zijn viskwekerijen in regio XI van Aysén en gaat de systemen ook aanpassen in regio XII van Magallanes.
“Op het gebied van verlichting is Signify een innovatieve speler in de Chileense aquacultuurindustrie. Daarom, en na een vergelijkende evaluatie van de verschillende oplossingen en alternatieven, hebben we ze uitgekozen als onze hoofdleverancier van fotoperiode systemen voor onze visproductie”, verklaart Lucas Correa, Deputy Manager van Maintenance and Structures bij Australis Seafoods.
Verder lezen over Duurzaam
Technology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticNieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Nieuws22.03.2024
Zonneplan gaat je zonnepanelen uitschakelen op piekmomenten
DC Business21.03.2024
Benzine, diesel of elektriciteit: wat is milieuvriendelijker?
Correlatie tussen prijs en milieuvriendelijkheid van brandstof in NederlandTechnology20.03.2024
Nvidia maakt een tweede planeet aarde om levens te redden
Marketing16.03.2024
Het gaat niet goed met het vertrouwen van Nederlanders in duurzaamheid
Tony Chocolonely nog steeds op éénNieuws07.03.2024
Drones & AI helpen boeren bij het voldoen aan Europese milieuregels
Verder lezen over LED
Lifestyle11.01.2024
Zo creëer je in snel een Instagrammable tuin
Entertainment19.07.2023
Concert? Polsbandjes met licht bieden een extra dimensie
Zo werkt datLifestyle31.05.2023
Een steentje bijdragen aan een beter milieu? Zo leef jij duurzaam!
Gadgets15.02.2023
Twee van de drie Hue Lightguide lampen al uit productie
Lifestyle03.11.2022
Een nieuwe lamp, die koop je weloverwogen
Lifestyle09.09.2021
Wat kun je allemaal met de moderne kerstverlichting van Twinkly?
Lifestyle06.04.2021
Verlichting in huis: 5 tips voor meer sfeer
Technology04.03.2021
Zou jij het doen, een gloeiende OLED-tattoo nemen?
Verder lezen over Philips
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024
Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand
Nieuws21.12.2023
Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar
Gadgets12.12.2023
Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?
Gadgets25.10.2023
Een pop-up barber op tramstation Leidseplein
Gadgets08.09.2023
Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor
Gadgets05.09.2023
Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon
Weg met gesnurkGadgets01.08.2023
Philips Hue krijgt nu ook beveiligingscamera’s
Verder lezen over Toekomst
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Technology15.04.2024
Die botsproef in de ruimte heeft een Nederlands tintje
Dit is HyperScout H.Technology15.04.2024
Nationale Quantum Cursus nu beschikbaar voor het grote publiek
Quantum wordt de volgende techrevolutieTechnology12.04.2024
2024 is hét jaar om te investeren in een thuisbatterij
En dit is waaromMarketing12.04.2024
135.000 voetstappen voor een duurzame boodschap in de sneeuw
in de strijd tegen plasticTechnology27.03.2024
Stellantis Freedom of Mobility Forum ambitie voor wereldwijde duurzame mobiliteit
DC Business21.03.2024