Nieuws07.02.2019

​Russische retail aanval op Aldi en Lidl


De Russiche retailketen Torgservis heeft de aanval geopend op de Duitse consument. Met de nieuwe supermarktketen Mere willen ze de succesvolle formules van Lidl en Aldi aanvallen. Het concept is vrijwel identiek. Weinig personeel, producten opgestapeld in dozen en pallets en een small en relatief beperkt assortiment. Bij de Mere verkopen ze net als bij de Lidl en de Aldi zowel food als non food. Vorige week zijn de eerste Mere supermarkten in Duitsland geopend.

Korte duur

Heel lang hield de Duitse winkel het niet vol. Na 5 dagen moest de vestiging in Leipzig haar deuren al sluiten vanwege de extreme drukte. Leveranciers konden simpelweg de vraag niet aan. Na orde op zaken te hebben gesteld kon de winkel weer open.

Torgservis is met Mere ook al actief in Roemenië. De Russische formule zou zich nu voornamelijk richten op het oosten van Duitsland. Men wil met ten minste honderd filialen Lidl, Aldi en andere discountwinkels in dat gebied pijn doen.

In Rusland heeft Torgservis zo’n 800 filialen. En het is verder actief in Roemenië, Kazachstan, Azerbeidzjan en China.

Mere

Het is nog niet bekend of de Russische supermarktketen ook verder richting het westen komt. Het is nog de vraag of ze daadwerkelijk deze grote Duitse ketens in eigen land pijn kunnen doen. Dus als Nederland zijn we voorlopig nog niet aan de beurt maar goed Lidl was er ook ineens…

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Retail

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen