Populariteit tablets kost Microsoft omzetgroei

Vorig artikel Volgend artikel
Populariteit tablets kost Microsoft omzetgroei

Indien Microsoft zijn relatief terughoudende opstelling tegenover tablet-computers blijft handhaven, zal het concern volgend jaar wellicht zijn omzetgroei zien vertragen. Dat is de conclusie van een rapport van de investeringsbank Goldman Sachs. In het rapport wordt opgemerkt dat tablet-computers de notebooks beginnen te verdringen, dankzij een generatie die uitsluitend is geïnteresseerd in een toegang tot het internet. Tablets zijn volgens Goldman Sachs immers meer ontworpen voor content-consumptie dan voor creatie.

"Eerder was geraamd dat Microsoft volgend jaar een omzetgroei van 12% zou realiseren, maar door zijn conservatieve houding tegenover tablets zou dat volgens Goldman Sachs wellicht terugvallen tot 7%", meldt het online magazine VentureBeat.com. 

"Er wordt op gewezen dat Microsoft er, ondanks een aantal pogingen, nog altijd niet in geslaagd is om een belangrijke aanwezigheid op te bouwen in de tablet-markt."

Goldman Sachs merkt op dat Microsoft zichzelf opnieuw probeert te profileren als een provider van software voor de gemiddelde consument, met onder meer een aangepast besturingssysteem en een gebruiksvriendelijker mobiel besturingssysteem. "Eén van de grootste inkomstenbronnen van Microsoft vormen echter de zakelijke toepassingen, maar het bedrijf kan niet zonder de consument, waar het vaak een moeilijke relatie mee heeft," wordt er opgemerkt. "De belangstelling van die consument gaat op dit ogenblik echter vooral naar de tablet-computer." Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies