Dead Space 2: maak me gek

Vorig artikel Volgend artikel

Dead Space was vorig jaar een van de experimenten van EA met nog niet bewezen games, maar in tegenstelling tot parkour-actiegame Mirror's Edge, die toch niet gedaan heeft wat men er van EA bij verwacht had, was de science fiction-horror game wel een succes. En terecht: het was een goed idee om Resident Evil 4-achtige gameplay te koppelen aan een sfeer die doet denken aan films als Event Horizon, the Thing en Aliens.

En als het goed gaat, dan komen er vervolgen natuurlijk.

Maar niet alleen het idee was goed bij Dead Space: de game was ook technisch verdraaid goed in elkaar gezet waardoor het grootste kritiekpunt dat mensen konden uiten was dat het geen 'ervaring' was en te veel voortborduurde op 'donkere gang verbergt eng beest'-gameplay.

Dat hopen ze nu bij deel 2 te gaan rechtzetten: de trailer voor de E3 laat zien dat de overstap van een gesloten ruimteschip naar een heuse kolonie voor veel meer variatie gaat zorgen, zowel qua omgeving als qua vijanden. Ook het feit dat de dementia, de gekheid die er voor zorgt dat alles naar de kloten gaat, dreigt hoofdpersoon Isaac Clarke (terug van deel 1) over te nemen gaat een rol spelen.

Ik ben me hier persoonlijk heel erg op aan het verheugen aangezien ik groot fan was het eerste deel en dit geeft me de hoop dat er voor Isaac Clarke nu nog meer te beleven valt dan op de Ishimura. De game zal 28 januari 2011 uitkomen voor de PC, Xbox 360 en Playstation 3.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies