Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Wat zou het toch mooi zijn als je gamerscore meer was dan een digitale penis die je naar gelieven naast die van andere gamers zou kunnen leggen om te zien wie de grootste heeft. Wat als je gamerscore kon omzetten in spaarpunten? Wat als ‘Achievement Unlocked’ zou betekenen dat je een echte prijs had gewonnen? Dat is de toekomst die de jongens van startup Kiip (niet kapot van de naam trouwens) in gedachten hebben, waar je van adverteerders fysieke goederen krijgt om virtuele daden te “belonen”. Intrigerend idee? Of onhebbelijke inbreuk op je gamerprivacy?
Bekijk hun video en denk er even over na: ik zou er bijna bang van worden, maar ik geloof dat ik het niet eens erg zou vinden om een gratis burger te winnen als ik weer eens zonder geraakt te worden het level ben doorgekomen. Misschien dat het toch te ver gaat om je virtuele beloning “sponsored by” te maken, maar zeker als je kijkt naar de ontwikkelingen richting free to play van veel games lijkt dit een onvermijdbare ontwikkeling. Liever dit dan overal banners bij, toch?
En zoals de jongen in het filmpje al heel terecht zegt: als je een merk kunt vereenzelvigen met dat gouden moment dat je had bij het behalen van de all-time high score in het hypothetische Geometry Wars 4 doet dat meer dan vijftig banner-ads. Ben benieuwd of we dit concept binnen een jaar of drie gaan zien binnen gamesl het zou mij niet verwonderen, al zal de tegenstand ongekend groot zijn bij gamers, die nogal graag denken dat ze gratis recht hebben op allerlei zaken die eigenlijk geld zouden moeten kosten.
Bron: Kotaku
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024