HAY for Sonos-collectie combineert design​ met luisterervaring​

HAY for Sonos-collectie combineert design​ met luisterervaring​

Vorig artikel Volgend artikel

Sonos is een samenwerking aangegaan met het toonaangevende Deense designmerk HAY. Samen hebben ze vijf exclusieve Sonos One-edities ontwikkeld die sinds vorige week verkrijgbaar zijn. Deze collectie was voor het eerst te zien tijdens de Salone del Mobile in Milaan en omvat de kleuren Forest Green, Pale Yellow, Soft Pink, Light Grey en Vibrant Red.

Samenwerking met HAY

De samenwerking is het resultaat van het streven van beide bedrijven om toegankelijke en geavanceerde producten te creëren die passen in het moderne dagelijkse leven. De exclusieve collectie is speciaal ontworpen om modern design samen te brengen met fantastisch geluid. Daarom zijn er vijf Sonos One speakers in een bijzonder jasje gestoken. Iedere kleur heeft namelijk ook nog een eigen bestemming.

Zo is de gele versie bedoeld voor keukens en badkamers met roestvrijstaal en porselein. De groene tint doet mensen denken aan potten of planten bij het raam. Lichtgrijs is voor iedereen. Roze is de kleur die ons verbindt met de mode. En het iconische rood is de laatste kleur gekozen voor deze collectie, omdat dit zo’n opvallend contrast creëert ten opzichte van meubels.

Bij HAY zijn geen twee producten hetzelfde. Voor mij moet ieder voorwerp zijn eigen kleurencombinatie hebben: een stoel, een tandenborstel en een item van porselein hebben nooit dezelfde kleur, maar ze kunnen elkaar wel aanvullen. Voor de Sonos-collectie haalden we onze inspiratie uit ons dagelijks leven thuis. We wilden kleuren creëren voor iedereen.
- Mette Hay, medeoprichtster van HAY.
hay-sonos-one-dutchcowboys
De HAY Sonos One.

Sonos One

Voor wie de Sonos One nog niet kent. Deze speaker biedt je alles wat je mag verwachten van een Sonos-speaker: sensationeel geluid, compleet nieuw ontwerp, multiroom listening en toegang tot vele muziekservices (uiteraard ook Spotify). Via Amazon Alexa en/of Google Assistant zal het ook mogelijk worden om de speaker met spraakbediening te bedienen is. Maar de Sonos One is een speaker die niet ontworpen is om de aandacht op te eisen, ze zijn ontworpen om natuurlijk op te gaan in hun omgeving. Daar brengt de samenwerking met HAY nu verandering in.

Tad Toulis, VP Design bij Sonos, laat weten dat de missie van Sonos nog altijd is om gebruikers een fantastische luisterervaring te bieden. "Onze designfilosofie richt zich op de verfijnde integratie van het dagelijkse leven en sounddesign. We streven hiernaar zonder concessies te doen aan akoestiek, connectiviteit of de luisterbeleving. Onze speakers zijn niet ontworpen om de aandacht op te eisen maar moeten natuurlijk op gaan in hun omgeving. Maar met HAY hebben we deze integratie naar een ander niveau kunnen tillen door ze aan te passen aan de verschillende interieurs."

Verkrijgbaar

De HAY Sonos One is verkrijgbaar via de website van Sonos, in de Sonos-winkels in New York en Berlijn, bij HAY House in Kopenhagen, HAY House Amsterdam, HAY Rotterdam en bij de Bijenkorf. Prijskaartje bedraagt 259 euro.

sonos one hay

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies