Netflix komt met nieuw strijdplan om India te veroveren

Netflix komt met nieuw strijdplan om India te veroveren

Weekend gratis kijken

Vorig artikel Volgend artikel

Netflix is van plan om gebruikers in India een weekend gratis toegang te geven als onderdeel van een test om het bereik in het land uit te breiden. Het is een nieuw strijdplan van het Amerikaanse bedrijf om de markt in India te bestormen.

Het bedrijf is van plan te blijven experimenteren met nieuwe manieren om abonnees te lokken. Mensen in India krijgen nu een weekend gratis toegang tot Netflix. De streaminggigant heeft in het Aziatische land veel concurrentie van vooral Disney en Amazon.

Derde kwartaal minder abonnees

Netflix maakte ook bekend dat ze in het derde kwartaal minder abonnees hebben binnengehaald. Afgelopen kwartaal kregen ze er 2,2 miljoen nieuwe abonnees bij. De eerste twee kwartalen van dit jaar ging het veel beter. Toen kregen ze er ruim 25 miljoen abonnees bij.

Netflix Q3 2020 Earnings Interview

Netflix mikte al eerder op de markt in India

Dit zal niet de eerste keer zijn dat Netflix India gebruikt als testland om nieuwe ideeën te ontdekken. Netflix teste eerder al een goedkoper abonnement in India in een poging om nóg meer abonnees te vergaren in de nummer drie economie van Azië.

Mobile + abonnement in India

Met het abonnement 'Mobile +' kreeg de Indiase consument HD-kwaliteit vermaak op mobiel, tablet en computer. Het abonnement werkte niet op je tv. Het abonnement koste 349 Indiase roepies per maand, ongeveer $ 4,70.

Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Hij is de audio- en videoman van The Blog Idea Factory. En...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies