Disney kondigt abonnementsprijs streamingdienst aan

Disney kondigt abonnementsprijs streamingdienst aan

Deze zal gelijk aan of goedkoper dan concurrerende diensten zijn

Vorig artikel Volgend artikel

The Verge wist deze week al informatie te delen vanuit Disney over de abonnementsprijs van de streamingdienst die later dit jaar gelanceerd zal worden. De mediagigant zal namelijk ook een combinatiepakket aanbieden van de streamingdiensten Disney+, Hulu en ESPN+. In de Verenigde Staten zal dit abonnement $12.99 per maand kosten en vanaf 12 november beschikbaar zijn. Dat maakte CEO Bob Iger bekend tijdens de investeerders conferentie op 6 augustus.

Goedkoper dan de concurrentie?

De prijs van $12.99 is een slimme zet van het bedrijf. Deze bundel is goedkoper of gelijk aan concurrerende streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime Video en HBO Go. Momenteel betalen Amerikaanse gebruikers van Hulu $5.99 per maand, waarbij ze nog wel advertenties te zien krijgen, en wordt er voor ESPN+ (het sportkanaal van Disney) $4.99 betaald.

Het is vooralsnog onduidelijk hoe deze constructie zal worden doorvertaald naar de internationale markt. Zo is Hulu niet te zien in Canada, hoewel Disney deze dienst wel naar andere landen wil uitbreiden. Ook rond ESPN+ is er nog verwarring, aangezien er op sommige gebieden sprake is van licentieproblemen. Volgens Iger heeft het bedrijf momenteel “geen aankondigingen op het gebied van de verschillende markten”. Verduidelijking omtrent de internationale verspreiding van de diensten zal dus nog even op zich laten wachten.

Disney+

Tijdens de conferentie was er vanuit de investeerders de meeste interesse voor Disney+. Iger vertelde veel over deze nieuwe streamingdienst en noemde de service een van de belangrijkste producten van het bedrijf gedurende zijn tijd bij Disney.

Deze nieuwe stap van Disney in de direct-to-consumer markt laat zien dat het bedrijf veel nieuwe content wil maken op het gebied van entertainment, familie en sport. Deze bundel voor de drie diensten van Disney is de perfecte manier om consumenten lekker te maken met een drie-in-één pakket, temidden van de moordende concurrentie op de streaming markt. Wij zijn heel benieuwd of het een succes zal worden! En hoe dit zich gaat vertalen naar bijvoorbeeld Nederland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies