Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Disney is oppermachtig als het gaat om entertainment en dat willen ze graag zo houden. Om vooruit te lopen op de trend hebben ze hun pijlen daarom gericht op Snapchat. Disney gaat programma’s maken die via Snapchat Stories verspreid gaan worden en dus maar beperkt te bekijken zijn. Na 24 uur kun je dus niet meer kijken naar de stories die Disney gaat verspreiden. De bedoeling is dat jongeren die helemaal geen tv meer kijken op deze manier bereikt kunnen worden.
The Bachelor
Het eerste programma dat Disney maakte als test was een Oscars Live Story die redelijk succesvol is verlopen en nu dat de deal echt gesloten is wordt het eerste programma dat via Stories verspreid gaat worden Watch Party: The Bachelor, als inhaker op het populaire programma op tv. In Watch Party zulen fans, celebreties en ex-bachelors commentaar geven op de net uitgezonden aflevering.
Reclame
Disney is niet de enige die een content-deal heeft gesloten met Snapchat-maker Snap. Ook Universal, Warner en Viacom deden al dingen op Snapchat, maar het verschil is dat Disney de eerste is die de reclame-inkomsten die de programma’s eventueel opleveren helemaal zelf regelt. Of het Disney veel gaat opleveren is niet duidelijk, maar het kan geen kwaad om te experimenteren met nieuwe formats op nieuwe kanalen zoals Snapchat.
Of we de programma’s in Europa ook te zien zullen krijgen is trouwens ook nog niet bekend, maar aangezien de productie door de Amerikaanse tv-tak van Disney gedaan wordt zou het zomaar kunnen dat we hier voorlopig niets meekrijgen van deze nieuwe trend.
Verder lezen over Disney
Entertainment22.08.2024
Disney+ wordt fiks duurder in Nederland, maar er is hoop
Entertainment20.08.2024
Disney cancelt Star Wars-serie The Acolyte
Gadgets14.08.2024
LEGO komt met must-have-set voor Disney-fans: The Nightmare Before Christmas
Entertainment12.08.2024
The Lion King krijgt eigen attractie en themaland in Disneyland Paris
en de World of Frozen opent in 2026Entertainment12.08.2024
Deadpool & Wolverine brengt meer dan 1 miljard dollar op
Entertainment10.08.2024
5 Disney D23 Expo-aankondigingen die je niet mag missen
Entertainment25.07.2024
Inside Out 2 is succesvolste animatiefilm ooit
Entertainment17.07.2024
Disney wil Disney+ verslavender maken en doet Netflix na
Verder lezen over Snapchat
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media03.10.2024
Snapchat zou geld belangrijker vinden dan afpersing van tieners
Social Media17.09.2024
Snapchat test een versimpelde versie van de app en introduceert nieuwe AR-bril
Social Media27.08.2024
Familie klaagt app aan voor niet optreden tegen pestkoppen
Social Media12.08.2024
Instagram maakt digitale landkaart waarop volgens zien waar je bent
Social Media07.08.2024
Deze Snapchat-lenzen zijn populair in Nederland
Social Media03.07.2024
Snapchat introduceert nano-Snaps voor wie het kort wil houden
Social Media26.06.2024