![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wekelijks onderzoeken Trefpunt en SocialMedia8 met de Fan Buzz Radar welke merken tijdens dit WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.
De afgelopen week was er één onderwerp dat er significant uitsprong: de FIFA strafzaak rondom de Bavaria jurkjes:
* Bijna 48% van de buzz is Bavaria en DutchDress gerelateerd.
* Behalve in Nederland is het onderwerp -en met name de reactie van de FIFA-wereldwijd een hot topic in het social media landschap.
* Albert Heijn en Heineken zakken behoorlijk weg (en worden negatiever beoordeeld).
De social media top 3 van week 24 in de WK Fan Buzz Radar:
1. Bavaria (buzz aandeel 47,68%)
2. Heineken (buzz aandeel 5,73%)
3. Albert Heijn (buzz aandeel 3,24%)
Het zal niemand verbazen. De actie van Bavaria en vooral de reactie van de FIFA zorgden voor een stortvloed aan buzz. De verwachting is echter dat na de schikking tussen de brouwer en FIFA deze week, er snel minder buzz zal komen. We zijn benieuwd welk topic in dit ‘gat’ zal springen.
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Bavaria
Marketing11.11.2021
Technology28.11.2018
Marketing15.01.2018
Video18.08.2017
Coffee corner28.04.2016
Online26.06.2014
Social Media24.09.2013
Online04.01.2013
Verder lezen over Buzz
Marketing10.05.2017
Social Media09.05.2017
Nieuws08.02.2016
Online19.03.2015
Social Media16.03.2015
Online21.07.2014
Online02.12.2013
Online31.10.2013
Verder lezen over WK
Entertainment06.06.2024
Gaming20.07.2023
Entertainment01.02.2023
Mobile18.11.2022
Nieuws16.11.2022
Nieuws31.10.2022
Technology08.07.2022
Events23.03.2021