De Lucid Air: Tesla's nieuwe concurrent uit Californië oogt sterk

De Lucid Air: Tesla's nieuwe concurrent uit Californië oogt sterk

Staat goed op New York Auto Show

Vorig artikel Volgend artikel

De New York International Auto Show is nog niet eens officieel van start, maar de prachtige bolides vliegen je al om de oren. Ook nieuwe automaker Lucid Motors is er met een prototype van de Lucid Air, een volledig elektrische auto die klaar is voor autonoom rijden op niveau vier of vijf (volledig dus). De auto heeft niet alleen veel mogelijkheden, hij ziet er ook nog eens fantastisch uit.

lucid-air-8

De Air wordt door mensen de "Tesla-killer" genoemd, omdat de Air zijn naam eer aan doet en een stuk meer ruimte heeft in de auto, wat het luxe gevoel geeft dat je in een privé-jet hebt. Eerlijk is eerlijk, als je het volledige pakket wilt met alles er op en er aan, leren bekleding, panorama-dak, 400-mijls batterij en en die stoelen achterin die tot 55 graden achteruit kunnen kantelen ben je ook meer dan een tonnetje dollars kwijt.

De basisvariant kost nog steeds meer dan 50.000 dollar met de subsidie er al af, dus goedkoop is het niet. Maar ja, 400pk achterwielaandrijving, 240 mijl (385km) op een batterij en 'maar' 10 speakers en drie schermen in de auto krijg je ook niet voor niks.

lucid-air-5

Macbook Car

Designer Peter Rawlinson, die ook Chief Engineer was bij de Model S, werkt aan de Air en volgens hem zit het comfort 'm in de batterij van de Air. Dat is geen grote rechthoek onderin de auto, maar die is gevormd zodat er extra plek vrijkomt voor de voeten van de berijders van de auto, net zoals Apple voor de ultradunne Macbook hun batterij in verschillende hoogtes en vormen heeft gemaakt om alles te laten passen.

Dat zorgt er dus voor dat de Air een high-tech droom lijkt, waar iedereen heerlijk kan zitten (er is zelfs een optie voor een massagestoel voor de chauffeur!) en er genoeg schermen en entertainment is dat je alles kunt doen wat je wilt in de auto.

lucid-air-1
lucid-air-2
lucid-air-6
lucid-air-9
lucid-air-10

Productie laat helaas wel nog even op zich wachten: de Air wordt nu getest en in 2018 wordt er begonnen met de eerste lichting Airs die we dan in 2019 zouden moeten kunnen rijden. We zullen zien of de prestaties van de uiteindelijke auto zich kunnen meten met wat Tesla dan al op de weg heeft. Dan zullen we vanzelf zien wie er 'gekilld' gaat worden.

[Afbeeldingen © Lucid]

Meer content

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies