YouTube en Sony zetten in op interest based advertising

Vorig artikel Volgend artikel
YouTube en Sony zetten in op interest based advertising

Enkele weken geleden kondigde Google aan meer gebruik te gaan maken van Interest based advertising. Het platform wat daarbij het meest gebruikt zou gaan worden is YouTube. Vandaag laat Google weten dat de eerste 'pilot' adverteerder klaar staat: Sony Bravia.

Het bijzondere aan de campagne is dat deze gedurende twee maanden exact gelijk zal lopen met de volgende rondes in de Champions League. En dat niet alleen, de campagne zal ook nog eens in negen landen tegelijkertijd lopen: in UK, Frankijk, Italie, Duitsland, Spanje, Nederland, Polen, Rusland en Zweden.

Benjamin Faes, Head of YouTube and Display, EMEA is erg tevreden: "We vinden het geweldig om deze ambitieuze campagne op YouTube te hebben lopen door heel Europa. Sony en hun bureau OMD hebben ervoor gekozen om de hoogst mogelijke kwaliteit inventory en formaten te gebruiken om de innovativiteit van de Bravia lijn te laten zien. Ze maken hierbij gebruik van de the nieuwste advertentiemogelijkheden op YouTube; Interest based adverteren, waarbij gefocust wordt op YouTube gebruikers in de categorie sport fanaten en ons nieuwe Premium Masthead formaat, die Sony tegelijkertijd in 9 verschillende Europese marketen heeft lopen, met een bereik van meer dan 15 miljoen unieke YouTube gebruikers per dag'."

Meer op Searchcowboys

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies