Technology11.06.2011

McDonald’s interactieve billboard ‘Pick n’ Play!’


mcdonald-s-interactieve-billboard-pick-n.jpg
mcdonald-s-interactieve-billboard-pick-n.jpg

McDonald’s ontwikkelde een eenvoudig concept waarmee gebruikers een groot scherm konden overnemen en veranderde in een spelletje (soort van tafeltennis). De prijzen waren tegoedbonnen voor het dichtstbijzijnde McDonald’s restaurant mits je het spelletje wist uit te spelen. Maar waarom is deze campagne nou zo eenvoudig?

Gebruikers hoefde namelijk niks te installeren of te downloaden. Door simpelweg met je smartphone naar de website picknplay.se te surfen, herkende de speciale pagina aan de hand van je GPS of je in de buurt was. Klik op OK, kies je prijs en je was klaar om te spelen. De winnaars kregen een digitale tegoedbon en de route naar het dichtstbijzijnde McDonald’s restaurant. Winnaars blij, McDonald’s blij!

Verder lezen over McDonald's

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive

McDonald's heeft een leuke stunt bedacht in samenwerking met Volkswagen. Ze maakten een hele speciale Volkswagen e-Golf (dus elektrisch) die de McDrive Edition heet en echt speciaal is bedoeld om je trip langs de McDrive...

Automotive23.11.2018

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive