Online03.07.2014

‘Geheime’ kortingscode van Wijnvoordeel.nl blijkt marketingtruc


Vorig weekend al werd ik door een collega getipt dat er een (beetje domme) actie was op Wijnvoordeel.nl. Met de code ALLSAFE zou je namelijk 20 euro korting per bestelling krijgen. Op dat moment was de wijn al in de aanbieding met 50 procent korting en gratis verzending. Een doos wijn (6 flessen) die normaal 48 euro kost, was in de aanbieding 24 euro en met de extra kortingscode betaalde je slechts 4 euro. Dit klonk voor mij te ongeloofwaardig en daarom heb ik deze actie aan mij voorbij laten gaan, maar mijn collega heeft daadwerkelijk 6 flessen rosé voor totaal 10 euro gekregen. Is dit inderdaad een domme fout geweest of juist een slimme zet?

De actie werd massaal via social media gedeeld waardoor een groot aantal mensen de website bezochten. Ook werd er veelvuldig besteld. Je zou denken dat het bedrijf hier verlies op draait en dat het een domme fout is geweest, maar gisteren gaf wijnvoordeel.nl bij EditieNL aan dat het geen fout was. “We krijgen veel vragen of het geen foutje is,” zegt Jan den Bakker van Wijnvoordeel.nl. “Maar dat is het niet. Het idee erachter is dat mensen aan elkaar door vertellen dat ze zeer voordelig bij Wijnvoordeel besteld hebben.” En dat dit heeft gewerkt, blijkt wel. “De afgelopen dagen hebben we er heel veel nieuwe klanten bij gekregen. Deze manier van marketing kost ons ook geld. Maar uiteindelijk denken wij dat we er meer aan verdienen.” Mooie vorm van marketing en het heeft ook nog publiciteit opgeleverd, slimme zet Wijnvoordeel!

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes