Events09.12.2008

Nikesh Arora: ‘wacht niet op Google’


nikesh-arora-wacht-niet-op-google.jpg
nikesh-arora-wacht-niet-op-google.jpg

De grote internetconferentie leWeb in Parijs had vanmorgen een wat ‘hobbelige’ start maar een van de eerste mensen op het podium had in ieder geval de potentie een leuk verhaal te brengen. Organisator Loic LeMeur sprak met Nikesh Arora. Arora is “President of EMEA Operations & Vice President” van Google UK.

Meestal zijn dit sort gesprekjes nietszeggende conversaties waar weinig nieuws naar voren komt. Dit interview leek niet anders te zijn, maar het was wel een prettig gesprek om naar te luisteren. Arora zei niks ‘schokkends’ maar maakte wel een paar interessante opmerkingen. Enkele belangrijke statements waren dat Europeanen veel meer ‘global’ moeten denken en minder gefocust moeten zijn op hun eigen land en dat startups niet moeten gaan zitten wachten tot Google hen komt opkopen.

LeMeur sprak met Arora uiteraard over de financiële crisis. Die vind het een interessante periode en vergelijkt de crisis met een “hang-over after a big party”. Arora denkt bovendien dat de VS er eerder bovenop zal komen dan Europa omdat er daar meer kansen liggen voor startups. Daar denkt hij ook dat de grootste dreiging voor Google ligt: “those two guys in a garage” die de nieuwe Google aan het bouwen zijn.

LeMeur vroeg Arora naar het taalprobleem in Europa. Al die verschillende landen met verschillende talen, hoe moeten we daarmee omgaan. Europese bedrijven kijken vaak eerst naar hun eigen land. Arora denkt dat dat niet goed is. Hij promoot het “Global thinking”: “Don’t think in different languages, think in numbers of potential users. All the big companies thought global very quickly.”

-576.jpg
-576.jpg

Tot slot, startups zijn vaak geneigd te kijken naar hoeveel funding ze kunnen krijgen of hoe snel ze door Google kunnen worden overgenomen. Arora is van mening dat dit niet de juiste houding is. Als je je best doet en een goed product hebt komt Google vanzelf.

“Do a great job. But don’t focus on Google as that is bad and you will become obsessed. If you are good – someone will find you.”. Hierbij is het wel belangrijk te focussen. Hij sluit af met een statement: “These are the times, if you can survive for 12 to 18 months in Europe, you’ll come out with great business”.

Verder lezen over Google

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google Cloud heeft vandaag, tijdens het Google Cloud Next event in Las Vegas, nieuwe innovaties en verbeteringen aangekondigd voor Google Workspace.

Video10.04.2024

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

De zoekmachine van Google wordt binnenkort waarschijnlijk betaald. Niet voor iedereen: de versie zoals we die nu kennen blijft wat het is. Er wordt echter AI aan toegevoegd en dat zal waarschijnlijk geld kosten. Het nieu...

Search04.04.2024

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

Google heeft speciaal in het kader van Schrikkeldag een speciale Doodle uitgebracht die in het teken staat van die gekke 29 februari die we af en toe krijgen. Het is een vrolijke kikker die even de 29 laat gelden en verv...

Coffee corner29.02.2024

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

Inloggen op je Google-account ziet er al jaren hetzelfde uit, maar dat is nu veranderd. Google heeft het lang geteaset en plaatste er zelfs een waarschuwingsmelding over wanneer je de laatste tijd wilde inloggen. Echter...

Online22.02.2024

​Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

Fitbit was ooit het toonbeeld van wearables, sportiviteit en de ‘smartphone’ voor om de pols, maar inmiddels begint het die status steeds meer te verliezen. Zeker met kapers op de kust als Amazfit, ziet het er twijfe...

Gadgets31.01.2024

​Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

Google is relatief laat in de markt van de mobiele telefoons gestapt, maar heeft door zijn sterke marktpositie relatief weinig moeite gehad om binnen dit segment met een nieuw merk voet aan de grond te krijgen. Onder de...

Mobile29.01.2024

De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd