Events05.12.2008

Print in Beeld en Geluid


print-in-beeld-en-geluid.jpg
print-in-beeld-en-geluid.jpg

Op 18 december organiseren CMBO en Koninklijke KVGO, met medewerking van MediaCollege Rotterdam het Eindejaarsevent Print in Beeld en Geluid, in het Instituut voor Beeld en Geluid te Hilversum.

In deze inspirerende omgeving laten innovatieve, jonge grafische bedrijven zien dat drukwerk – print – nog lang niet uitontwikkeld is. Door print te combineren met internet en video spelen zij op een vaak onverwachte manier in op de veranderende behoeften van opdrachtgevers. Er zijn cases op het gebied van workflow, outsourcing, e-paper, web-to-print en zelfs interactief drukwerk. In de aansluitende forumdiscussie  wordt aan de hand van deze voorbeelden doorgepraat over de betekenis van Print 2.0. voor de toekomst van de grafische sector. Iedere deelnemer krijgt gratis toegang tot de tentoonstelling in de Media Experience. Bovendien is er vooraf een unieke rondleiding door het archief van het Instituut voor Beeld en Geluid, dat normaal voor het publiek gesloten is.

Opening:
Klaas Koekkoek – voorzitter Koninklijke KVGO
Keynote:
Erwin Blom – The Crowds, ex-VPRO Digitaal
Sprekers:
Arnoud Haverlag en Steven van Wel – Marvia (Print-on-Demand)
Fred Veldhuis – TouchingMedia (Augmented Reality)
Jan-Willem van Crevel – Adnovate (Marketing)
Pieter Veenema – Studio-Online (Virtuele werkplek)
Rens Groeneveld – Notubiz (e-paper)
Forum:
Arie van Tilborg – MediaCollege Rotterdam
David Huijzer- InCT
Erwin Koerts – Aeroprint
Freek Kuin – Calff & Meischke
Oscar van Veen – Mangrove
Peter van Teeseling  – Crossmediaspecialist
Dagvoorzitter:
Peter Luit – Luit Consultancy, voorzitter CMBO

De programma informatie en informatie voor aanmelding kan worden gevonden op de CMBO website.

Verder lezen over Crossmedia

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk