Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Spotify verzamelt real time gegevens van gebruikers van de populaire muziekdienst en komt nu op basis van deze informatie met een nieuwe functie onder de naam Serendipity.
Serendipity is een kaart die je laat zien wanneer twee Spotify gebruikers luisteren naar hetzelfde nummer op hetzelfde moment – of beter gezegd, de twee gebruikers moeten hetzelfde nummer binnen een tiende van een seconde hebben gestart. De visualisatie van dit moment wordt daarna voor een paar seconden getoond op een kaart terwijl je op de achtergrond de song hoort.
De functie is ontwikkeld door een van de eerste Spotify artiesten Kyle McDonald, die zei dat hij de functie heeft gebouwd om te laten zien dat muziek mensen samenbrengt met totaal verschillende levensomstandigheden en achtergrond.
Serendipity is zeker een bijzondere functie. Heb jij ideeën hoe je dit verder zou kunnen uitbouwen dan horen we dit graag. Laat het ons weten via de comments.
Verder lezen over Spotify
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment07.12.2024
Wrapped: dit zijn 10 jaarlijstjes zoals Spotify Wrapped
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online04.12.2024
Spotify Wrapped 2024 is live: zo kom je er
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Gadgets13.11.2024