GC 2008: Heavy Rain

Vorig artikel Volgend artikel
GC 2008: Heavy Rain

[Jeroen de Cloe] Een van de meest opvallende titels op GC 2008 is toch zeker wel Heavy Rain : The Origami Killer van Quantic Dream. Een aantal jaren geleden trok deze studio al aandacht met Fahrenheit. Het spel bracht met vertakte verhaallijnen, veel meer interactiviteit en een filmische cameravoering een nieuwe manier om naar adventure games te kijken.

Als lekkermakertje bracht Quantic Dream een jaar geleden de demo "The Casting" uit. Deze demo was niets meer dan een vrouw die voor de camera een monoloog bracht. Wat opviel, was de filmische, realistische benadering.

Heavy Rain lijkt qua toonzetting erg op Fahrenheit. Het is een interactief verhaal waarin de speler het verloop van ieder "hoofdstuk" kan bepalen.

De protagonist is een journaliste die onderzoek pleegt naar een mysterieuze seriemoordenaar. Ze is vastberaden om een verhaal over deze dader te schrijven.

Een korte demo toont hoe Madison (de journaliste) een huis binnenloopt, lichamen ontdekt en vervolgens door een man met een mes wordt achtervolgt. De uitkomst van deze situatie ontstaat omdat de speler op een bepaald moment net te rumoerig de trap afloopt.

Wat als we ons hadden verstopt? Of met de man in gevecht waren gegaan?

In Heavy Rain zijn er per scène misschien wel 50 uitkomsten, niet alleen door wat je kunt doen, maar hoe. Open je de deur op een kiertje, of met veel bombarie?

De vrijheid die de speler ervaart, geeft in ieder geval al aan hoe ambitieus Heavy Rain zal worden.

(Release date: TBA 2008)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies