Media14.08.2006

PICNIC ’06 goes Outdoor – update (2)


1155561748rss-button.jpg
1155561748rss-button.jpg

De CrossMediaWeek Foundation start vandaag een outdoor-reclamecampagne ter promotie van de PICNIC ’06 Cross Media Week in Amsterdam. PICNIC ’06 is een jaarlijks terugkerend evenement dat eind september in Amsterdam plaatsvindt en zich richt op creativiteit in cross media content en technologie op het gebied van media en entertainment.

Deze outdoor-reclamecampagne loopt van 14 augustus tot 17 september. Er zijn twee verschillende posters te zien in Amsterdam.

De tweede poster vestigt de aandacht op het voor het publiek toegankelijke ‘PICNIC at Night’-programma. Dit programma bestaat uit presentaties, tentoonstellingen, kunstobjecten en een feest. De promotieposters tonen het publiek dat PICNIC ‘06 de plek is om Amsterdams creativiteit en innovatie te zien. Om dit te benadrukken hebben de posters ook het ‘I Amsterdam’-logo.

“Omdat we PICNIC ’06 willen positioneren als hét Amsterdams top event voor cross media, vinden we het belangrijk om meerdere kanalen in te zetten, waaronder outdoor-reclame,” aldus Marleen Stikker, medeoprichter van Cross Media Week Foundation, de organisatie achter PICNIC ’06.

De posters zijn ontworpen door Artmiks [image builders], een creatief Amsterdams bureau en tevens ontwikkelaar van het PICNIC ’06-communicatieconcept en de merkstrategie. Artmiks heeft de hele look & feel van het event bedacht en is daarmee een van PiCNIC 06’s belangrijkste service partners.

“We zijn verheugd dat we de kans hebben gekregen om PICNIC ‘06’s creatieve look & feel en daarmee ook deze posters te mogen creëren “, zegt Marco de Boer, Creative Director van Artmiks. “Deze posters geven uiting aan het ‘feel good’-concept van PICNIC ’06 en aan het uitgangspunt dat dit evenement de ‘place to be’ is voor alle creatieven en iedereen die ook maar iets met cross media te maken heeft.”

De voor de posters gebruikte foto’s zijn van Lard Buurman, een Amsterdamse fotograaf. De foto’s zijn gemaakt met amateur-modellen tijdens een echte picknick vlakbij de Westergasfabriek, de locatie van PICNIC ‘06. Deze fotoshoot is georganiseerd door Unit Creative Management uit Amsterdam.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Verder lezen over Innovatie

10 voorspellingen voor 2025 van SAP: 
het is vooral AI dat de klok slaat

Wat kunnen bedrijven in 2025 verwachten op het gebied van technologie en innovatie? Volgens SAP staat het komende jaar in het teken van de doorbraak van AI, cloud-first-strategieën en datatransparantie als drijvende krachten achter succesvolle bedrijfsvoering.

Technology13.12.2024

10 voorspellingen voor 2025 van SAP: 
het is vooral AI dat de klok slaat

Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic

Disneyland Paris heeft Disney Tales of Magic aangekondigd, een gloednieuwe avondshow die vanaf 10 januari 2025 gasten meeneemt naar de meest betoverende verhalen van Walt Disney Animation Studios en Pixar Animation Studios.

Entertainment04.12.2024

Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic

Met ook Disney Music Festival
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Op donderdag 14 november heeft Wortell samen met relaties en partners de feestelijke opening van haar nieuwe next-gen Cyber Defense Center (CDC) gevierd. Dit innovatieve centrum biedt organisaties wereldwijd een geavanceerde oplossing voor 24/7 proactieve beveiliging, detectie en herstel van IT-landschappen. Het CDC speelt in op de groeiende dreiging van cyberaanvallen door bedrijven te helpen hun digitale weerbaarheid te versterken en altijd een stap voor te blijven op potentiële aanvallen.

Cybercrime20.11.2024

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

Zeg je tank, dan denk je al gauw aan een gigantisch, groen geschilderd gevaarte met rupsbanden. Maar, niet lang meer: deze tank verandert dat.

Technology29.10.2024

Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Het is wetenschappers gelukt om twee mensen apart van elkaar in slaap een gesprek te laten hebben in die dromen.

Technology18.10.2024

‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Verder lezen over Reclame

Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024

Sinterklaas is weg, de kersttijd breekt aan en dat betekent: de mooiste commercials van het jaar. Dit zijn de leukste kerstcommercials.

Advertising08.12.2024

Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024

Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv

Misschien is een reclame op zich niet meer genoeg: Walmart maakte een hele film om de kersttijd in te luiden.

Advertising27.11.2024

Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!